پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۷۳۷۹
جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۵:۵۲

فکرشهر: شهرستان گناوه در سالروز رحلت پیامبر رحمت و مهربانی (ص) و سبط اکبرش، امام حسن مجتبی (ع) همنوا با همه عاشقان و دلدادگان خاندان اهل بیت (ع) به سوگ نشست.

به گزارش فکرشهر از مهر، در سالروز رحلت پیامبر رحمت و مهربانی آخرین فرستاده خداوند، حضرت محمد مصطفی (ص) و سبط اکبر آن حضرت امام حسن مجتبی (ع) شهرستان گناوه هم نوا با همه عاشقان و دلدادگان خاندان اهل بیت (ع) به سوگ نشست.

به این مناسبت آئین‌های ویژه عزاداری دیشب و امروز در برخی حسینیه‌ها و مساجد و مکان‌ها که شرایط برای حفظ فاصله‌ها و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی فراهم بود یا در فضای باز، برگزار شد.

بسیاری از دوستداران اهل بیت (ع) نیز با توجه به شرایط ناشی از کرونا، در خانه‌های خود زیارت حضرت رسول اکرم (ص) را از دور زمزمه می‌کنند.

کمک به مستمندان و توزیع بسته‌های معیشتی و نذورات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز انجام شد.

در همین راستا بازار تجاری گناوه نیز به مدت دو روز با توجه به فرارسیدن ایام پایانی ماه صفر و تعطیلات این ایام به جهت سوگواری و احترام به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) امامان معصوم، بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از سوی اتاق اصناف شهرستان گناوه روزهای جمعه و شنبه تعطیل شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه در آئین سوگواری به همین مناسبت در حسینیه معتمدی گناوه اظهار داشت: کلمه رحمت که در قرآن کریم درباره پیامبر گرامی اسلام (ص) بیان شده درباره هیچ پیامبری صریحاً و به تعبیر قرآن نیامده و گر چه همه پیامبران مایه هدایت و رحمت قوم خود بودند ولی پیامبر خاتم (ص) مایه هدایت و رحمت قوم خود هم در دنیا و هم در آخرت است.

حجت الاسلام آیت اندرزیان با اشاره به احادیثی از پیامبر گرامی اسلام افزود: پیامبر (ص) هیچ گاه کسی حتی دشمنان را نفرین نکرد بلکه برای هدایت و دعوت آنها را راهنمایی می‌کرد.

وی گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) برای اجنه، انسان‌ها، آسمان و زمین و جانداران رحمت بود و حتی به حیوانات نیز رحمت خود را نشان می‌داد.

حجت الاسلام اندرزیان یادآور شد: ما امت اسلامی، ارزش خود را باید با رحمت پیامبر (ص) بسنجیم و رحمت رسول خدا باید در زندگی و در برخورد با دیگران سرمشق ما باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی با اشاره به برخی از خصوصیات پیامبر گرامی اسلام (ص) تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) در مجلس جای خاصی را به خود اختصاص نمی‌داد، اگر در محضر آن حضرت خطایی رخ می‌داد نادیده می‌گرفت، کسی را به خاطر خطا مواخذه نمی‌کرد، خطای کسی را بازگو نمی‌کرد، با فقرا هم غذ ا می‌شد، هدیه را قبول می‌کرد، بیش از همه صله رحم به جا می‌آورد، هر کس عذری داشت قبول می‌کرد، هرگز کسی را نفرین یا دشنام نکرد، هیچ خصلتی نزد پیامبر بدتر از دروغ گویی نبود، در پوشاک و خوراک همانند زیردستان خود بود، بر روی زمین می‌نشست، کفش‌ها و لباس‌هایش را خودش وصله می‌زد، چون لباس جدید می‌پوشید لباس قبل را به نیازمند می‌داد، هر چه بر سفره بود تناول می‌کرد، نگاهش همواره بر روی زمین بود، ابتدا سلام می‌کرد، وقتی با کسی دست می‌داد دست خود را نمی‌کشید، همه را با یک دید می‌دید، هرگز به دیگران خیره نمی‌شد و با چشم و ابرو اشاره نمی‌کرد، در گفتگو کردن خوب به حرف گوینده گوش می‌داد، با یاد خدا در مجلسی نشست و برخواست می‌کرد، مردم را بدگویی و یا خیلی تعریف نمی‌کرد، از بیماران عیادت می‌کرد، از همسایگان احوالپرسی می‌کرد، اصحاب را با بهترین نام صدا می‌زد، هر گاه چیزی به فقیر می‌داد با دست خود می‌داد، هرگاه نیازمندی به وی مراجعه می‌کرد نماز را سریع تمام می‌کرد، پیران را اکرام و کودکان را دوست داشت، چون شاد می‌شد خیلی اظهار نمی‌کرد، نام بد را به نام نیک تغییر می‌داد، برای خدا خشمگین می‌شد.

وی گفت: اینها بخشی از خصوصیاتی پیامبر گرامی اسلام و رحمه للعالمین (ص) است که هدف، کلام، راه، منش و سیره آن حضرت برای همه ما درس و سرمشق است و باید آن را الگوی خود قرار دهیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر