جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
کد خبر: ۷۷۵۰۵
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۵:۲۷

فکرشهر: انگار یک مهمان مؤدب، با شعور و خوش مشرب است تا با تعارف و خواهش بساطش را جمع کند و برود!

به گزارش فکرشهر، روزنامه «جوان» در ادامه نوشت: کرونا دنیا را مختل کرده اما برخورد ستاد ملی مبارزه با کرونا با این اخلالگر اعظم، خواهشی و التماسی است! تو بمیری من بمیرم‌های مدیریتی در مبارزه با کرونا حتی صدای وزیر بهداشت را هم درآورده است. سعید نمکی روز گذشته گفته است «هیچ کجای دنیا با خواهش و تمنا اپیدمی را مدیریت نکرده‌اند؛ هشت ماه است که بنده و همکارانم داریم التماس می‌کنیم که مراقب باشید بیمار نشوید و ما را هم گرفتار نکنید!»

این اظهارات در حالی است که وزیر بهداشت هفته گذشته هم از مدیریت التماسی در کرونا انتقاد شدید کرده بود اما گویا قصد نیست «حاکمیتی» با این ویروس منحوس برخورد شود. با وجود آمار روزافزون ابتلا و فوتی‌های کرونایی، فعالیت هم علنی هم زیرزمینی قهوه‌خانه‌ها، ماسک‌نزدن‌های مردم، سفرهای آخر هفته، مهمانی‌های پابرجا و مواردی از این دست همه نشان می‌دهد که اراده حاکمیتی در دولت برای مبارزه با کرونا وجود ندارد.

دیگر کرونا ثابت کرده که التماس‌بردار نیست. تا دیرتر نشده باید با الزام و قوه حاکمیتی به مبارزه با کرونا پرداخت. همان‌گونه که رهبر انقلاب هم چند روز پیش گوشزد کردند: «[در مقابله با کرونا] ضابطه‌گذاری‌ها بایستی حاکمیتی و الزامی باشد. این را من از مدت‌ها پیش البته به رئیس‌جمهور محترم و به مسئولین محترم هم گفته‌ام که بایستی الزام بشود.»

همه چیز به راه است؛ از فعالیت‌های اداری و اقتصادی بانک‌ها گرفته تا حتی قل قل قهوه‌خانه‌ها! سفرهای آخر هفته هم به همین نحو، ولو با وجود ممنوعیت تردد بین شهری! عجیب است که انگار نه انگار از شرایط قرمز کرونایی هم عبور کرده‌ایم و به تعبیر معاون وزیر بهداشت به وضعیت سیاه رسیده‌ایم ولی کماکان ستاد ملی کرونا برای مدیریت کرونا تنها به خواهش‌درمانی روی آورده است. گویی هیچ خبری از تصمیم قاطع دولتی در میدان مبارزه با کرونا نیست. این وضعیت صدای مسئولان را هم درآورده است اما باز هم یک دست نامرئی نمی‌گذارد که برای مقابله با اپیدمی کرونا از التماس عبور کنیم و به الزام حاکمیتی تغییر رویکرد داده شود.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۵:۵۴
بعضی آدمها در کل درسیستم روحی اونا چیزی به نام جسارت نیست وقتی جسارت در روح و روان وشخصیت تو کم باشد در هرشرایطی قرار بگیری نمیتونی قدرت خودت را نشون بدی. قدرت قهریه خودت را. حالا اون آدم به رئیس جمهوری یک مملکت هم انتخاب بشه همین رفتار را در رابطه با مسائل مملکت داره. جسارت نداره جسور نیست دست خودشم نیست چیزی بنام جسارت توی خونش نیست پس با بی حالی و سستی تمام و حالت التماس وخواهش ازمردم میخواد که الهی قربونتون برم بهداشت را رعایت کنید.... اینا جربزه ندارن ضعیف هستن توی همه امور. حتی در امور خانواده وشخصی
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر