جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۷۵۶۱
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸

فکرشهر: می‌خواهیم شما را با پنج داستان باورنکردنی درباره کسانی آشنا کنیم که با امیدواری و تکیه بر توانایی‌شان بر سخت‌ترین شرایط زندگی فائق آمدند.

به گزارش فکرشهر، روزنامه خراسان نوشت: «همه انسان‌ها در زندگی خود با شرایط و موقعیت‌های سخت مواجه می‌شوند. عده‌ای از افراد با دست کم گرفتن خود اجازه موج‌سواری به این شرایط را می‌دهند و در نتیجه با ناکامی و شکست مواجه می‌شوند. کسانی هم هستند که با نیروی اراده و تلاش و امید به زندگی بر سخت‌ترین و پیچیده‌ترین موقعیت‌های زندگی غلبه می‌کنند و هیچ‌گونه تردیدی برای نیل به موفقیت و پیروزی به خود راه نمی‌دهند.

در ادامه می‌خواهیم شما را با پنج داستان باورنکردنی درباره کسانی آشنا کنیم که با امیدواری و تکیه بر توانایی‌شان بر سخت‌ترین شرایط زندگی فائق آمدند و ... .

آنا بنگهولم - ۸۰ دقیقه تنفس زیر یک لایه یخ

بنگهولم در حین اسکی در یک دامنه شیب‌دار کوهستانی با از دست دادن کنترل و تعادل خود درون یک چاله آب تقریبا یخ زده سقوط می‌کند. در حالی‌ که سر و بدن این زن زیر یک لایه یخ زده قرار داشته، توانسته است با پیدا کردن یک حباب هوا بین یخ و آب ۸۰دقیقه تنفس کند و زیر یخ زنده بماند تا یکی از دوستانش به دادش برسد. زمانی‌ که این اسکی‌باز را به بیمارستان رساندند وی عملا مرده بود اما سه ساعت بعد و در کمال ناباوری قلب وی شروع به تپش کرد. امید به زندگی تنها سلاح آنا در مقابل این حادثه سهمگین زندگی‌اش بوده است.

داگلاس ماسون - طی کردن ۵۰۰ کیلومتر در بیابانی یخ‌زده

این دانشمند استرالیایی به همراه دو نفر از همکاران خود برای یک پروژه علمی - اکتشافی عازم قطب شمال شدند. در راه بازگشت یکی از همکاران داگلاس همراه با سورتمه و بخش زیادی از تجهیزات و ذخیره غذایی‌شان در یک شکاف یخی می‌افتد و جانش را از دست می‌دهد. برای بازگشت به پایگاه، داگلاس و همکار دیگرش مجبور بودند بیابانی یخ زده به طول ۵۰۰ کیلومتر را بپیمایند. آنها تنها برای یک‌سوم از مسیر خود آذوقه داشتند. در ادامه مسیر و به دلیل نبود امکانات کافی همکار دیگر داگلاس هم جان می‌دهد. داگلاس با آن‌ که تنها مانده بود و از شدت سرما انگشتانش زخمی شده و عفونت کرده بود از زندگی ناامید نمی‌شود و به راه خود ادامه می‌دهد تا به پایگاهی که کشتی بازگشت به استرالیا در آنجا مستقر بود، می‌رسد اما زمانی به این پایگاه می‌رسد که خبر ناامیدکننده دیگری می‌شنود. کشتی آن جا را ترک کرده و این دانشمند چاره‌ای جز انتظار یک ماهه برای بازگشت کشتی و ماندن در یک خانه با امکانات حداقلی نداشته است اما موفق به انجام این کار می‌شود و زنده به شهرش برمی‌گردد.

مائورو پراسپری - زنده ماندن در بیابان بدون آب و غذا

این دونده دوی ماراتن بیش از یک هفته و بدون در اختیار داشتن مواد غذایی در بیابان صحرای آفریقا در کمال تعجب زنده مانده است. او که در مسابقات دوی ماراتن شرکت کرده بود با گم کردن مسیر مسابقه بیش از ۲۸۰ کیلومتر از مسیر اصلی دور می‌شود و به دلیل گرمای شدید فقط صبح‌ها می‌توانسته پیاده‌روی کند و همچنین برای رفع گرسنگی خود مجبور شده به شکار خفاش‌ها روی بیاورد. در نهایت بعد از ۱۰ روز، گروهی صحراگرد و بیابان‌نشین وی را پیدا و به بیمارستان منتقل می‌کنند. وی حدود ۲۰ کیلوگرم از وزن خود را در این مدت از دست داده بود. دو سال بعد وی بار دیگر در مسابقات ماراتن دوومیدانی صحرا شرکت کرد و این بار مسابقه را به پایان برد و صحیح و سالم به خانه بازگشت.

استیو کالاهان - بیش از ۷۶ روز در وسط اقیانوس

در سال ۱۹۸۲ یک قایقران آمریکایی به نام استیو کالاهان در طی مسیر خود با یک توفان دریایی مواجه و قایقش غرق می‌شود. وی توانست با سوار شدن بر قایق بادی یدکی، خود را نجات دهد و بدون این که بتواند مسیر مشخصی برای خود انتخاب کند در دل اقیانوس سرگردان می‌شود. ۷۶ روز بعد قایق بادی استیو به سواحل ماری گلانت در کارائیب می‌رسد. سپس ماهیگیران محلی توانستند او را که بخش زیادی از وزن خود را از دست داده بود نجات دهند. وی بیش از ۳۲۰۰ کیلومتر را با قایق بادی خود طی کرده بود. جالب است بدانید وی در ساخت فیلم «زندگی پی» نقش مشاور آنگ‌لی، کارگردان فیلم را بر عهده داشت.

وسنا وولوویچ - سقوط از ارتفاع ۱۰ هزار متری

در ۲۶ ژانویه ۱۹۷۲، یک مهماندار هواپیما به نام وسنا وولوویچ اشتباهی سوار پرواز کپنهاگن به بلگراد شد. وقتی که هواپیما در ارتفاع ۲۳ هزار پایی(تقریبا ۱۰ هزار متری) قرار داشت بمبی که در قسمت بار هواپیما تعبیه شده بود، منفجر شد. هواپیما در یک منطقه کوهستانی سقوط کرد و ۲۷ نفری که سوار هواپیما بودند جان خود را از دست دادند. وسنا وولوویچ تنها بازمانده این حادثه بود. بعد از این سقوط وحشتناک، پاها و سه مهره پشت او شکست و مجبور شد که مدت زیادی را در بیمارستان بماند. تمام پرستارها و پزشکانی که او را دیده‌اند، از امید بالای او به درمان و انگیزه‌اش برای خوب شدن شگفت‌زده شده بودند. جراحی‌های بسیاری روی او انجام شد و وی در نهایت توانست بار دیگر روی پای خود بایستد و راه برود. اسم او در کتاب رکوردهای گینس به عنوان زنی که از بلندترین ارتفاع بدون استفاده از چتر نجات پرش داشته و زنده مانده ثبت شده است.

برچسب ها: فکرشهر سبک زندگی
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر