جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۷۵۷۶
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴

فکرشهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات بند الق تبصره ۱۸ به ۷۷ طرح این استان در حوزه کشاورزی پرداخت شده است.

به گزارش فکرشهر، محمد تقی منوچهری در گفت و گو با ایرنا افزود: با پرداخت این میزان تسهیلات برای ۵۵۰ نفر اشتغال ایجاد شده  که پیش بینی شده تا پایان سال میزان اشتغال حاصل از تسهیلات تبصره در استان بوشهر به بیش از ۲ برابر افزایش یابد.

وی بیان کرد: از مجموع تسهیلات پرداختی ۱۲۰ میلیارد تومان مربوط به بانک کشاورزی، ۱۱ میلیارد تومان مربوط به بانک توسعه تعاون و مابقی نیز پرداختی از سوی سایر بانک‎ها بوده است.

منوچهری یادآورشد: عمده تسهیلات پرداختی مربوط به احداث گلخانه و طرح‌های مربوط به آبزی پروری است.

وی افزود: برای پرداخت تسهیلات یاد شده اقدامی ابتکاری نیز از سوی فرمانداری‏ها بدین شکل اجرا شده که نشست نهایی پرداخت تسهیلات در خود فرمانداری‎ها انجام می‎شود.

منوچهری اظهار کرد: در این نشست‎‏ها با حضور نماینده بانک، جهاد کشاورزی و فرمانداری برای پرداخت تسهیلات مدنظر سرمایه‎گذاران تصمیم گیری می‏ شود.

وی گفت: در این نشست فرمانداران در صورت وجود اشکال در پرداخت تسهیلات زمانی برای رفع مشکل می‌گذارند که این روند در تسریع روند پرداخت تسهیلات کمک شایانی کرده است.

منوچهری اظهار کرد: در استان بوشهر حجم درخواستی تسهیلات برای شیلات و گلخانه ۵۵۰ میلیارد تومان است که در این زمینه گلوبال بودن تسهیلات در سطح حائز اهمیت ویژه‎ای است تا استان‏هایی پیشگام بتوانند به میزان بیشتری از تسهیلات برخوردار شوند.

وی گفت: در بحث کمک‏های فنی اعتباری تفاهمنامه‎ای برای کاهش سود تسهیلات در سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای کاهش سه درصدی سود تسهیلات در مناطق غیربرخوردار و برخوردار امضا شد که این مهم انگیزه خوبی برای ورود سرمایه گذاران است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر