جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۷۷۶۷۰
جمعه ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰

فکرشهر: از نظر تئوری، انتخاب یک وعده غذایی خانگی به جای فرآوری شده تقریباً همیشه باعث تأمین مواد مغذی بیشتر و صرفه جویی در مقدار زیادی کالری می‌شود. اصول صبحانه خوردن صحیح می‌تواند به شکل جدی در کاهش وزن شما نیز موثر باشد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از انتخاب، با ایجاد برخی تغییرات ساده در رژیم غذایی خود می‌تواند به شکل قابل توجهی وزن کم کنید. اما چگونه؟

مافین خانگی بپزید

بساری از افراد برای صرفه جویی در وقت عادت دارند صبح‌ها کیک و کلوچه‌های بسته بندی و صنعنی بخورند، اما پختن کیک‌های خانگی که قند کنترل شده تری دارند و می‌توانند با آرد‌های سبوس دار تهیه شوند به شدت در کاهش وزن موثرند؛ بنابراین یک توصیه مهم این است که کیک‌های صنعتی را از سفره صبحانه حذف کرده و کیک‌های خانگی کم شیرینی و کم چرپ بپزید.

چای سبز بنوشید

مطالعات متعددی نشان داده اند که چای سبز تا چه حدری روی سلامتی تاثیر دارد. اما در کنار تاثیر روی سلامتی، چای سبز می‌تواند در روند کاهش وزن نیز نقشی موثر ایفا کند.

خوراکی‌های سبز بخورید

اگر صبح‌ها معمولاً بلغور جو دوسر یا اسموتی درست می‌کنید، سعی کنید سبزیجات را نیز به صبحانه خود بیفزایید. برای مثال یک لیوان آب سبزیجات و یا لقمه‌های کوچک سبزیجات را امتحان کنید.

یک سیب به صبحانه اضافه کنید

سیب سرشار از فیبر است و برای سلامت قلب و کاهش چربی شکمی بسیار موثر است؛ بنابراین اگر به میوه‌ها علاقه مندید سعی کنید یک سیب به صبحانه خود اضافه کنید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر