پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۷۷۳۱
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۰

 فکرشهر: پژوهشگران دانشگاه خلیج فارس موفق به اختراع پانسمانی جدید برپایه مواد زیستی برای درمان زخم های سوختگی شدند.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی دانشگاه خلیج فارس، دکتر شهریار عصفوری دانشیار دانشگاه خلیج فارس و یکی از محققان اختراع «محصول زخم پوش الکتروریسی شده حاوی دکسپانتول آهسته رهش بر پایه آلژینات/ کیتوزان با ساختار هسته-پوسته» گفت: این محصول در واقع  پانسمان زخم های سوختگی است و پوشش زخم سوختگی با استفاده از مواد زیست سازگار که حاوی داروی التیام بخش ضدسوختگی است از مزایای این دارو به شمار می رود ضمن اینکه در طراحی این پانسمان، کنترل رهش دارو نیز مدنظر قرار گرفته شده است.

وی تاکید کرد: با ترکیبات زیست سازگاری که در تولید این محصول بکار رفته، برای نخستین بار این چنین پانسمانی به مرحله تولید در جهان رسیده است و نمونه داخلی یا خارجی ندارد.

 دکتر شهریار عصفوری، از محققان  این محصول اختراع شده، عنوان کرد: «زخم پوش الکتروریسی شده حاوی دکسپانتول آهسته رهش بر پایه آلژینات/ کیتوزان با ساختار هسته-پوسته» ماحصل فعالیت علمی گروهی از محققان، طی سه سال گذشته در" گروه تحقیقاتیِ نانوزیست فناوری" دانشگاه خلیج فارس است.

 وی افزود: پرفسور رضا آذین استاد تمام دانشگاه خلیج فارس، مریم نجفی دانشجوی دکتری مهندسی شیمی دانشگاه خلیج فارس و ساسان زائری عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از دیگر محققان این پروژه هستند.

اولین قرارداد واگذاری امتیاز بهره برداری از اختراع شماره ۱۰۱۳۴۰ با عنوان تولید «زخم‌پوش الکتروریسی شده حاوی دکسپانتول آهسته‌رهش بر پایه آلژینات/ کیتوزان با ساختار هسته پوسته» بین دانشگاه خلیج فارس و شرکت توسعه خدمات و مشاوره دریا منعقد شد.

قرارداد امضا شده در خصوص واگذاری حق مالکانه اختراعی با عنوان «تولید زخم پوش الکتروریسی شده حاوی دکسپانتنول آهسته رهش بر پایه آلژینات/ کیتوزان با ساختار هسته-پوسته» به بخش خصوصی (شرکت خدمات و مشاوره دریا) می باشد.

پیش بینی می شود چنانچه سرمایه و مجوزهای لازم برای تولید در مقیاس مدنظر تامین شود، این محصول در سال اول به میزان 100 هزار دلار و در سال دوم حداقل به میزان 200 هزار دلار فروش داشته باشد.

به گزارش فکرشهر، این گروه تحقیقاتی در سه سال گذشته، اختراع 4 محصول زیستی دیگر را نیز به ثبت رسانده­ اند و در حال حاضر به دنبال تجاری سازی آن ها هستند.

 اولین قراداد تولید انبوه در مهرماه 99 منعقد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر