چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۷۷۵۸
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: دامگاه‌های شکار پرنده هوبره در پارک ملی دیر-نخیلو و منطقه حفاظت شده مُند تخریب شد.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی محیط زیست، فرهاد قلی نژاد بیان کرد: هر ساله سودجویان دام‌هایی برای شکار و زنده‌گیری پرنده حمایت شده هوبره در مناطق جنوبی کشور و زیستگاه‌های گونه گسترده می‌کنند که با توجه به جمعیت کم این گونه و ضرورت حفاظت از آن، ماموران سازمان حفاظت محیط زیست با تخریب این دامگاه‌ها از زنده‌گیری این پرندگان جلوگیری می‌کنند.
 
وی افزود: بر اساس قانون، هرگونه شکار و صید گونه‌های جانوری بدون مجوز قانونی از سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع است و شکار و زنده‌گیری پرنده هوبره نیز ممنوع است و مجوزی برای این کار صادر نمی‌شود.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: در این زمینه هرسال در فصل پاییز مقابله با زنده‌گیری و شکار این گونه ارزشمند در زیستگاه‌های استان انجام و عملیات تخریب و جمع‌آوری دامگاه‌ها صورت می‌گیرد.
 
محمدی فر، مسئول منطقه حفاظت شده مُند نیز گفت: با تلاش محیطبانان این منطقه، سومین مرحله عملیات تخریب ملبس از نره کوه تا مِل‌گُنزِه انجام گرفت که در این عملیات همه ملبس‌ها تخریب شدند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر