پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۷۷۵۹
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴

فکرشهر: براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر برپایی چادر در ساحل این استان ممنوع است این درحالی است که مسافران و گردشگران شهرستان گناوه به این مصوبه هیچ توجهی نمی‌کنند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، باوجود ابلاغ محدودیت‌های کرونایی از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا به خصوص در شهرستان‌های قرمز اما مسافران و گردشگران همزمان با تعطیلات چندروزه بدون توجه به شرایط با سفر به بندر گناوه ساحل و بوستان‌ها را برای برپایی چادر انتخاب می‌کنند.

استاندار بوشهر در جلسه هفته گذشته ستاد مقابله با کرونا این استان محدودیت‌های جدیدی را صادر کرد که یکی از این محدودیت‌ها ممنوع شدن برپایی چادر در ساحل بود.

عبدالکریم گراوند در این نشست اعلام کرد: برای حفظ سلامت مردم برپایی هرگونه چادر در سواحل این استان ممنوع است.

استاندار بوشهر اظهارداشت: شرایط بیماری در همه جای کشور مناسب نیست و اوضاع استان‌ها شبیه هم هست اما هفته گذشته با وجود این شرایط سخت برخلاف دستورالعمل‌های بهداشتی مردم در ساحل این استان حضور یافتند.

در حالیکه آمار روزانه مرگ و میر کرونایی کشور در چند روز اخیر روند افزایشی داشته، چندین بار رکورد زده و میزان مبتلایان نیز همچنان رو به افزایش است، رفتار بخشی از هموطنان قابل قبول و تحمل نیست.

اکنون در شرایطی قرار داریم که هموطنان باید هشدارهای بهداشتی را جدی بگیرند اما می بینیم که عده ای از آنان به جای اینکه در خانه و شهر خود بمانند به سفر می‌روند و چنین واکنشی از آنان نشان  می‌دهد این گروه از جامعه از یاران و همراهان کرونا هستند.

 یکی از نقاطی که این روزها باتوجه به هوای مناسب با  ورود مسافر در اوج پیک کرونا قرار گرفته، ساحل و بوستان‌های بندر گناوه است و مسافران بدون توجه به شرایط در این مکان اقدام به برپایی چادر می‌کنند.

ساحل و بوستان‌های گناوه این روزها شاهد حضور جمعیت زیادی از مسافران استان‌های همجوار است که حاضر نیستند در شرایط بد کرونایی کشور قید تفریح و مسافرت را بزنند تا  زنجیره کرونا  قطع شود.

هرگونه تصمیمی که ازطرف ستاد ملی کرونا و به تبع آن در استان‌ها و شهرستان‌ها گرفته می‌شود در راستای حفظ سلامتی مردم اعم از ساکنان هر منطقه یا مسافران  بوده و  لازم الااجرا است. 

مسافران و گردشگران در زمان حضور خود در بندرگناوه از غروب تا صبح روز بعد اقدام به برپایی چادر می‌کنند و پس از استراحت تعدادی برای خرید به بازار این شهر مراجعه و عده دیگری برای تفریح  و شنا کردن دل به دریا می‌زنند.

این اقدام مسافران در پی روند افزایش دوباره آمار مبتلایان و خیز بیماری کرونا در کشور ،  موجب نگرانی و دغدغه گناوه‌ای‌ها از گسترش بیشتر ویروس شده‌ است و انتظار دارند مصوبه استانی مبنی بر ممنوعیت برپایی چادر در ساحل و بوستان‌های شهرستان استان عملیاتی شود.

در وضعیت کنونی لازم است شهروندان بومی که میزبان مسافران هستند در راستای حفظ سلامتی خود کمتر در ساحل حضور یابند.

مردم این دیار انتظار دارند همانگونه که با افزایش ابتلای کرونا در اواسط اسفندماه در استان بوشهر وضعیت  اضطراری اعلام شد و در پی آن شرایط رفت و آمد به برخی از شهرهای استان که وضعیت بحرانی پیدا کرده بود ممنوع شد دوباره اجرایی شود.

در این میان گذری به وضعیت کرونا و اعمال محدودیت های شدید در اوایل شیوع کرونا در استان بوشهر از جمله شهرستان گناوه می‌اندازیم.

با به صدا درآمدن زنگ خطر کرونا ورودی‌های شهرهای استان به خصوص در شمال اعمال محدودیت بیشتر شد و تفرجگاه‌ها، پارک‌ها، مراکز گردشگری و ساحل  مسدود شد تا جلوی شیوع بیشتر این ویروس گرفته شود.

در همین روزها بود که مسافرت‌ و ورود گردشگر به استان بوشهر ممنوع شد و باتوجه به نزدیکی به سال جدید مسئولان همواره از مردم می‌خواستند که در خانه بمانند و دور مهمانی و مسافرت‌ها را خط بکشند.                                                                                                  

 ساحل بکر گناوه که چندین سال است در ایام نوروز پذیرای جمع میلیونی مسافران از جای جای کشور پهناور ایران بود امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا اجازه ورود به هموطنان داده نشد و این مدت را خلوت  سپری کرد.

                                                                                                               

رئیس کمیته نظارت ستاد مقابله با کرونا گناوه گفت: طبق مصوبه هفته گذشته ستاد استانی مقابله با کرونا، در راستای حفظ سلامت مردم  محدودیت‌های کرونایی اعمال شد و ممنوعیت برپایی چادر در ساحل نیز بعنوان یکی از این محدودیت‌ها به شمار می‌رود.

حسین امیری افزود: شهرستان گناوه همواره در تعطیلات پایان هفته و مناسبت‌ها میزبان حضور بی شمار مسافران و گردشگران است و حتی در این شرایط که بیماری کرونا خیز برداشته باز هم  مسافران با بی اعتنایی به این شهرستان مسافرت کرده و در محدوده پارک‌ها و ساحل اقدام به برپایی چادر می‌کنند.

وی اظهارداشت: مصوبه استانی ستاد کرونا به خصوص مصوبه ممنوعیت برپایی چادر لازم الاجرا است و دستگاه‌های نظارتی باید آن را بجد عملیاتی کنند.

رئیس کمیته ستاد نظارت مقابله با کرونا و معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری گناوه گفت: این ستاد در این ارتباط ابلاغیه‌ای به شهرداری و نیروی انتظامی برای ممنوعیت برپایی چادر از سوی مسافران و گردشگران ارسال کرده و دستگاه‌های نظارتی طبق این ابلاغیه نباید به مسافران و گردشگران اجازه برپایی چادر را در ساحل بدهند.

شهرستان ساحلی و تجاری گناوه از نقاط گردشگرپذیر جنوب کشور است و در این شرایط در وضعیت قرمز کروتایی قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر