جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۷۷۶۴
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل از مزارع و گلخانه‌های استان آغاز شده و با ورود آن به بازار قیمت این محصول به تدریج کاهش می‌یابد.  

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، خسرو عمرانی بیان کرد: هرساله با شروع فصل پاییز و از اواخر مهر تا اوایل آبان، شرایط اقلیمی، بارندگی و سرمای زود هنگام در کشور موجب کمبود گوجه فرنگی و در نتیجه افزایش قیمت این محصول در بازار می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل از ۲۰ آبان آغاز می‌شد افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده، امسال برداشت این محصول را زودتر آغاز کردیم و اکنون برداشت گوجه فرنگی دربخش ارم شهرستان دشتستان به صورت محدود آغاز شده است و تا پایان هفته به سطح مطلوب می‌رسد.
 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: به‌تدریج در بخش بوشکان دشتستان، شهرستان جم و منطقه بردخون از توابع شهرستان دیر نیز برداشت محصول آغاز خواهد شد.
 
وی عنوان کرد: هم‌اکنون نیز قیمت گوجه فرنگی در سر مزرعه کاهش یافته و با ورود محصول به بازار، شاهد کاهش قیمت خواهیم بود. هر چند اکنون نیز قیمت‌ها به‌نسبت هفته گذشته کاهش داشته است.
 
عمرانی با بیان اینکه صادرات محصول علت افزایش قیمت گوجه‌فرنگی نیست افزود: صادرات محصولات کشاورزی همیشه وجود داشته است و این افزایش قیمت تنها در مورد گوجه فرنگی نیست بلکه شامل همه محصولات نوبرانه می‌شود.
 
وی از مردم خواست در مدت افزایش قیمت گوجه فرنگی از محصولات فرآوری شده آن استفاده کنند.
 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد: مردم اطمینان داشته باشند با ورود گوجه فرنگی خارج از فصل به بازار، به‌زودی شاهد کاهش قابل ملاحظه قیمت خواهیم بود.
 
عمرانی گفت: امسال ۱۱ هزار و ۲۰۰ هکتار سطح زیر کشت گوجه فرنگی خارج از فصل در استان است که پیش‌بینی می‌شود ۵۸۰ هزار تن محصول از این مزارع برداشت شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر