سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیلی مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ بعد از ساعت در شهر‌های بوشهر و برازجان عملیاتی می‌شود...
کد خبر: ۷۸۴۲۰
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۳

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیلی مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ بعد از ساعت در شهر‌های بوشهر و برازجان عملیاتی می‌شود.

به گزارش «فکرشهر» از صداوسیما، عبدالکریم گراوند در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: مشاغل گروه‌های فوق پس از ساعت ۱۸ اجازه فعالیت ندارند.

وی گفت: مصوبه تعطیلی حضوری مدارس استان که تا پایان این هفته برقرار بوده در هفته آینده هم ادامه یابد. رستوران‌های بوشهر هم فقط مجاز به فعالیت به صورت بیرون بر هستند و تالار‌های پذیرایی در استان هم از ۲۰ آبان ماه به مدت ۲ هفته دیگر تعطیل خواهند بود.

گراوند اظهار داشت: بانک‌ها موظف به ارائه خدمات غیرحضوری الکترونیکی به مشتریان هستند. شهربازی‌ها و پارک‌های بادی در نقاط مختلف هم به مدت ۲ هفته از ۲۰ آبان ماه تعطیل خواهند بود.

استاندار بوشهر همچنین از تشکیل قرارگاه عملیاتی، نظارتی ستاد استانی مقابله با کرونا خبر داد و گفت: به منظور نظارت و بازرسی دقیق از وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان، قرارگاه عملیاتی، نظارتی و بازرسی ستاد مقابله با کرونا در دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر با همکاری فرمانداران و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تشکیل می‌شود.

گراوند افزود: ممنوعیت تردد به استان به مدت یکماه از عصر چهارشنبه تا جمعه شب به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد شده است. همچنین نصب چادر در سواحل استان ممنوع است و شهرداران موظف به پیگیری و حسن اجرای این مصوبه هستند.

به گزارش «فکرشهر»، بر اساس اعلام قبلی ستاد کرونای کشور، گروه های شغلی ۲، عبارتند از پاساژ، مراکز خرید و مال ها، تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مساجد، مصلی ها، قنادی و شیرینی فروشی ها، آبمیوه و بستنی فروشی ها، مراکز تهیه و طبخ غذا که اگر بیرون بر باشد می توانند باز باشند، آرایشگاه های مردانه، بازار فروش خوردو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، بازار فروش فرش، موکت، فرش ماشینی، اسباب بازی فروشی ها، فروش لوازم خانگی، عمده فروشی ها و خرده فروشی ها، خدمات چاپ و دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمانی، کادوفروشی ها، پارچه فروشی ها، عکاسی ها، آژانس های مشاوره املاک، پرده سراها، فروش مبلمان، کیف و کفش، نوشت افزار، خیاطی و خرازی ها و لوازم آرایشی و بهداشتی.

همچنین، گروه های شغلی ۳، دانشگاه ها، مدارس، زبان سراها، آموزشگاه های فنی و حرفه ای، کتابخانه ها، استخرهای سرپوشیده، موزه ها و موزه باغ ها، سینما و تئاتر، آرایشگاه ها، مساجد و مصلی ها و ممنوع بودن برگزاری هرگونه آزمون حضوری را شامل می شود.

گروه ۴ شغلی نیز شامل مواردی از جمله برگزاری مراسم های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش ها، فعالیت باشگاه های ورزشی، مدارس شبانه روزی، کافه و قهوه خانه ها است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر