چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۹۱۱۸
شنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۵

فکرشهر: رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان بوشهر گفت: شهروندان در راستای کاهش خطر جانی و مالی  نسبت به استفاده صحیح از وسایل گاز سوز  به ویژه در فصل سرد سال درخانه‌ها نکات ایمنی را رعایت کنند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، ابراهیم عباسی روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: در صورت رعایت نکات ایمنی در نصب و استفاده وسایل گاز سوز می‌توان از هر گونه حادثه و اتفاق ناگواری جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: مصرف کنندگان باید به طور حتم  وسایل گازسوز خود را به متخصصان امر و بازرسان جهت کنترل و رفع عیب نشان دهند.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان بوشهر افزود: مشترکان باید از سلامت و استاندارد بودن دودکش و بخاری اطمینان حاصل کنند و با دقت در نصب اتصالات لوازم گازسوز از خطر نشت گاز پیشگیری به عمل آورند.

عباسی ادامه داد: شهروندان قبل از نصب بخاری با رعایت نکاتی ساده می‌توانند از بروز حوادث جلوگیری کنند به این صورت که با آویختن وزنه ای به نسبت سنگین به داخل دودکش و هدایت آن از دهانه خروجی دودکش به طبقه‌های پایینی یکی از راه‌های پیشنهادی برای کسب اطمینان از باز بودن مسیر لوله است.

وی افزود: به منظور کسب اطمینان از کارکرد صحیح وسیله گازسوز، لوله بخاری خود را لمس کنید  و درصورتی که گرمای آنرا احساس نکردید، فورا بخاری را خاموش و اشکال را برطرف کنید چرا که دودکشِ سرد؛ زنگ خطری است که نشان می دهد گازهای سمی وسیله گازسوز در خانه شما در حال انتشار است.

عباسی یادآورشد: طـول شیلنگ گاز نباید حداکثر از ۱۲۰ سانتی‌متر بیشتر باشد و استفاده از شیلنگ‌های بلند برای رساندن گاز به نقاط مختلف منزل بسیار خطرناک است و باید از این کار خودداری کرد.

وی سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه و بی قراری، تهوع و استفراغ، خمیازه کشیدن بیش از حد، کاهش دید، حالت خواب آلودگی شدید، کسلی، خستگی،کاهش قدرت عضلانی از نشانه های اولیه مسمومیت در افراد به شمار می‌رود و چنانچه افراد در این مرحله متوجه چنین علایمی شدند، با خارج شدن از فضای آلوده می‌توانند از پیشرفت مسمومیت پیشگیری کنند.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان بوشهر گفت: یکی از نکات بسیار ساده ای که خطرآفرین است؛ قرار گرفتن پرده، لباس، رختخواب، ظروف پلاستیکی و سایر اشیای قابل اشتعال در مجاورت بخاری است که می‌تواند سبب وقوع آتش سوزی در منزل شود.

عباسی اضافه کرد: شعله های آبی گاز به همان میزان که ما را در فصل سرما گرم و محیط را برایمان آرام بخش می‌کند به همان اندازه نیز می‌تواند تهدید کننده جان و مالمان باشد و از این رو در استفاده از دستگاه‌های گازسوز رعایت نکات ایمنی نباید فراموش شود.

وی شمار مشترکان گاز استان بوشهر را ۲۱۵ هزار و ۲۵۶ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۲۱۱ هزار و ۸۳۰ مشترک خانگی، ۲هزار و ۷۸۷ مشترک تجاری و عمومی و ۵۳۹ مشترک صنعتی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر