سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۹۱۲۵
شنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۳

فکرشهر: به مناسبت بزرگداشت هفته کتاب روز شنبه درآیینی شماری از نویسندگان و هنرمندان دشتی تجلیل شدند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، در این آیین نویسنده کتاب "من عاشق نمی‌شوم اما"و شماری از هنرجویان ممتاز انجمن موسیقی فرهنگسرای شهید شهریاری شهر خورموج تجلیل و نشست مجازی کتاب خوان برگزار شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی گفت: کتاب داستان من عاشق نمی‌شوم اما، اثر" بانو فرخ رزمی" توسط انتشارات آذرفر در یکهزار نسخه منتشر و وارد بازار کتاب شده‌است.

حمید زارعی افزود: این کتاب شامل ۲ داستان کوتاه فارسی در ۹۶ صفحه است.

بانو فرخ رزمی نویسنده این کتاب متولد ۱۳۳۴ در روستای لاور شرقی شهرستان دشتی و از اعضای انجمن‌های اهل قلم و ادبی فایز فرهنگسرای شهید شهریاری خورموج  است که پیش از این ۳ مجموعه شعر « برگی که جوانه شد »، « شور شرجی » و « چهار راه ولیعصر » از وی منتشر شده‌است.

همچنین در این آیین شماری از هنرجویان ممتاز انجمن موسیقی فرهنگسرای شهید شهریاری خورموج تجلیل شدند.

مسئول فرهنگسرای شهید شهریاری خورموج گفت: موسیقی عالی‌ترین ساختهی بشر است که روح را لمس و به انسان کمک می‌کند تا آرزوهای ناگفته و احساسات نهفته‌ درون خود را دلسوزانه بیان کند و تاثیر متفاوت آن بر انسان او را از دیگر موجودات جدا می‌کند.

حسین روزگرد ادامه داد: تلاش و کوشش مجموعه فرهنگی هنری ما همواره بر این است که محیط مناسب و هنرمندانه ای را برای هنرجویان و هنرمندان برای هر چه بهتر برگزار شدن آموزش کلاس‌های فرهنگی هنری فراهم کنیم.

در این آیین از هنرجویان شکیبا زارعی، نگار پولادی، زهرا شیخی، اعظم ظریف خلق، راضیه عبدالهی، سیده یسنا سادات هاشمی، سیده مهدیس لطیفی، سیده عفیفه اسلامی، رودابه حاجیانی، ستایش محمدرستمی، ریحانه بسنده، سعیده بردستانی، محمدجواد و محمدطاها صادقی، محمدرضا قاسم پور، سروش و شایان بردستانی، عرفان زارع زاده، امیرحسین جاذبی، محمدرضا معصومی و امیرطاها فقیه تجلیل شدند.

همچنین نشست مجازی کتاب خوان با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و چند  تن از فعالان حوزه کتاب دشتی برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی با تقدیر از مسئولان کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر عنوان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اهمیت موضوع هفته کتاب و کتاب خوانی، بیشتر  برنامه های ترویج کتاب خوانی از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برگزار شد.

زارعی  به اسماء خواجه زاده  بخاطر انتخاب اثر او به عنوان پوستر جام باشگاه‌های کتاب خوانی کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: ظرفیت و پتانسیل شهرستان دشتی در امر کتاب بسیار بالا است که باید با هم افزایی بیشتر این مهم را در سطح ملی و حتی بین المللی پررنگ تر کنیم.

در این آیین حمید زارعی، اسماء خواجه زاده، زینب حیدری پور و فاطمه تابناک نکاتی در ارتباط با هفته کتاب و کتاب خوانی، تاثیر و اهمیت مطالعه کتاب بین کودکان و نوجوانان و معرفی کتاب‌های « نگاهی به خورموج »، « تئوری انتخاب »، « نیمه پنهان ماه » و « قصه های شیرین گلستان سعدی » و پرداختن به موضوع آن بیان کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر