جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۹۱۳۸
يکشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹

فکرشهر: مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: درحالی که ذخائر خونی کاهش یافته بود به همت هم استانی ها در حال حاضر نیاز بیمارستان ها را تامین شده و تنها گروه خونی AB مثبت به حد مطلوب نرسیده است .

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، دکتر عبیدی افزود: در انتقال خون تمام پروتکل ها یبهداشتی رعایت می شود  و بیشتر وسایل در انتقال خون یکبار مصرف است و هیچ گزینه ای نداریم که فردی با اهداء خون به کرونا مبتلا شده باشد.

وی اضافه کرد: از خون اهدایی هر فرد،گلبول قرمز،پلاکت،پلاسما و از برخی کرایو تهیه می شود.گلبول قرمز برای بیمارانی است که خون زیادی از دست داده اند و هموگلوبین آنها افت کرده،پلاسما برای بیمارانی است که حجم خونشان کاسته شده ،پلاکت برای تنظیم سیستم انعقادی بیماران استفاده دارد تا از خونریزی جلوگیری شود و رسوب کرایو ،فاکتورهای انعقادی مورد نیاز را به بیماران تزریق می کند.

مدیرکل انتقال خون بیان داشت: بهبود یافتگان از کرونا هم 28 روز پس از بهبودی می تواننداز روز سه شنبه  به منظور اهداء پلاسما ، خون خود اقدام نمایند.

عبیدی ادامه داد: چهار پایگاه بوشهر ،به صورت صبح و بعدازظهر،و برازجان ،گناوه و کنگان به صورت یک شیفت پذیرای اهدا کنندگان است.

وی گفت: آن عده افرادی که ترس از ازدحام دارند با مراجعه به سیستم نوبت دهی از منزل خود کد رهگیری دریافت کرده تا پس از مراجعه به انتقال خون در اسرع وقت مراحل دریافت خون از آنها صورت گیرد.

عبیدی عنوان کرد: فرآورده های خونی دریافتی علاوه بر استفاده برای بیماران استان در صورت نیاز به استان های دیگر هم ارسال می شود

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر