پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۹۱۹۶
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲

فکرشهر: مسئول نقاهتگاه اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: یک حلقه مارجعفری ویک فرد پرنده درخطر انقراض هوبره در طبیعت این استان رهاسازی شدند.

به گزارش فکرشهر از محیط زیست، محمد پاپری زارعی بیان کرد: کارکنان طبیعت دوست سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس پس از دیدن یک حلقه مار در محیط اداری خود آن را زنده گرفتند و به نقاهتگاه تحویل دادند.
 
وی افزود: این گونه برای شناسایی، نمونه برداری و تشخیص سلامت به واحد بانک ژن و نقاهتگاه حیات وحش استان منتقل شد.
 
مسئول نقاهتگاه اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: این گونه مارجعفری نام دارد که گونه‌ای سمی و به‌نسبت فراوان در استان است که پس از معاینه دامپزشک، بیومتری و نمونه برداری، در زیستگاه مناسب رها شد.
 
وی همچنین گفت: نیرو‌های سپاه پاسداران در جزیره خارگ نیز یک فرد پرنده در معرض خطر انقراض هوبره را که به علت ضعف جسمانی زمین گیر شده بود به محیط زیست تحویل دادند.
 
پاپری زارعی افزود: این پرنده پس از انتقال به واحد نقاهتگاه اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، معاینه دامپزشک و تیمار داری و به دست آوردن قدرت پرواز، در زیستگاه مناسب و طبیعی خود رها شد.
 
وی بیان کرد: هوبره در زمره پرندگان حمایت شده است، اما به سبب علاقه شیوخ عرب به شکار آن به وسیله شاهین و بالابان، جمعیت آن کاهش زیادی پیدا کرده است و باید برنامه‌ریزی دقیق برای حفاظت از این پرنده و جلوگیری از هر گونه شکار صورت گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر