جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۹۲۰۶
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱

فکرشهر: علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت روز ۲۹ آبان در حکمی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران را تغییر داد. بر این اساس، سید عبدالله سجادی جاغرق به سمت مذکور منصوب و جانشین افروز بهرامی شده است.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، در شرایط کنونی کشور که صادرات نفتی مدت هاست به حداقل رسیده و صادرات کالا به بسیاری کشور‌ها نیز با موانع زیادی روبروست و اوضاع کشور از نظر تامین دلار موردنیاز داخلی نیز تعریف چندانی ندارد، صندوق ضمانت صادرات وظیفه‌ای بس دشوارتر بر عهده دارد و این، موضوعی نیست که از چشم مسئولان کشور دور بماند.

طبعا انتخاب یک مدیر متخصص وتوانمند که با حوزه صادرات وو فاینانس آشنایی مطلوبی داشته و توان تصمیم گیری‌های به موقع را داشته باشد، حداقل انتظاری است که از مسئولان مربوطه می‌رود.

با این حال، انتصاب اخیر، هیچ یک از ویژگی‌های مذکور را ندارد و از جهاتی عجیب و باورنکردنی است.

عبدالله سجادی مدیر جدید صندوق پیشتر رییس کمیسیون تلفیق مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده و در تحصلات و سوابق او هیچ گونه فعالیت اقتصادی جدی و قابل توجهی وجود ندارد چه رسد به فعالیت تخصصی‌تر در زمینه صادرات. سجادی لیسانس علوم ارتباطات دارد که هیچ ارتباطی ولو اندک با جایگاه جدیدش ندارد. تمام مقالات چاپ شده او و حتی هر سه کتابی که در رزومه او به عنوان کتاب‌های در حال چاپ، نام برده شده نیز درباره موضوع رسانه و ارتباطات است و هیچ گونه ارتباطی با اقتصاد ندارد.

مدیر قبلی این صندوق، افروز بهرامی دکترای فاینانس داشت و دست کم از این منظر، انتصابی معقول بود.

اگر وزیر جدید صنعت از عملکرد یک دکترای فاینانس در جایگاه ریاست صندوق ضمانت صادرات ناراضی است، چگونه انتظار دارد با انتصاب یک لیانس علوم ارتباطات که در رزومه او خبری از سابقه اقتصادی مطلوبی نیز وجود ندارد، به توسعه صادرات برسد؟

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر