جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۹۲۱۱
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲

فکرشهر: معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ۵۰ مدرسه استان بوشهر برای اجرای طرح خوانا انتخاب شدند.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمود قاسمی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح خوانا به عنوان طرحی مهارتی در آموزش ابتدایی اجرایی خواهد شد اظهار داشت: در این طرح پنج درصد مدارس کشور به صورت پایلوت انتخاب شده است.

وی از اجرای این طرح در مدارس ابتدایی استان خبر داد و گفت: از ۵۰ مدرسه منتخب استان برای اجرای طرح خوانا، شهرستان‌های بوشهر و دشتستان با توجه به فراوانی جمعیت بیشترین سهم را دارند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: با توجه نوپایی طرح، آموزش مجازی مدرسان استانی این طرح آغاز شده است که پنج مدرس استان نیز در این دوره شرکت خواهند داشت.

قاسمی، اجرای طرح خوانا را برای مناطق دارای نوآموزان چند زبانه بسیار مفید دانست و یادآور شد: ارتقا چهار مهارت اساسی زبانی همچون خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن در دانش آموزان بسیار ثمربخش خواهد بود.

وی اضافه کرد: آموزش ابتدایی دوره فراگیری مهارت‌های لازم است و در این دوره باید آموزش‌ها معطوف به مهارت‌ها باشد تا دانش آموزان با درک بهتری موضوعات را فرا بگیرند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: در این طرح، آموزش دانش آموزان از ابتدای دی تا اردیبهشت‌ماه انجام خواهد شد و پس از آن، ارزشیابی لازم از اجرای طرح مدنظر قرار خواهد گرفت.

قاسمی با بیان اینکه دانش آموزان معمولاً در پاسخگویی به سوالات ادراکی در آزمون‌های ملی و بین المللی ضعف داشته‌اند خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید به سمت دانش آموزان با مهارت پیش رود و از آموزش صرف تئوری فاصله بگیرد که طرح خوانا می‌تواند یک از موفقیت‌های آموزش و پرورش برای نیل به این هدف باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر