پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۹۲۱۹
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۵:۲۵

فکرشهر: فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمادگی این نیرو برای رصد و حفاظت از مرزهای آبی جمهوری اسلامی دائمی است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سردار علیرضا تنگسیری روز دوشنبه درجمع خبرنگاران در بوشهر افزود: نیروهای مسلح با توجه به فرمایش رهبرمعظم انقلاب آمادگی لازم را کسب کرده‌اند و هر روز بر این اقتدار و صلابت افزوده می‌شود.

وی اضافه کرد: امروز نیروی دریایی سپاه پاسداران علاوه بر داشتن حضور پرشور و با صلابت در منطقه، تلاش دارد در آینده در فراتر از منطقه و فراساحل برای دفاع و حراست از سیادت و منافع جمهوری اسلامی ماموریت انجام دهد.

تنگسیری با اشاره به مبارزه نیروی دریایی سپاه با قاچاق سوخت و صید ترال در خلیج فارس اظهارداشت: این نیرو تاکنون ۲۵ میلیون لیتر سوخت قاچاق در خلیج فارس کشف و ضبط کرده‌است و در این ارتباط ۲۵ فروند شناور متخلف توقیف و تحویل مقام قضایی شده‌است.

وی اضافه کرد: لطمه‌ایی که سوخت قاچاق به کشور وارد می‌کند برای ما قابل تحمل نیست و تاکنون با این مساله با اقتدار برخورد شده‌است و همچنان این اقدام ادامه دارد.

تنگسیری بیان کرد: تلاش نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مقابله با مهره‌ها و سرشاخه‌های اصلی قاچاق سوخت است که با اقتدار مخازن قاچاق سوخت شناسایی، توقیف و متخلفان تحویل مقام قضائی می‌شوند.

وی ادامه داد: قاچاقچیان سوخت از این طریق تلاش می‌کنند به اقتصاد کشور ضربه بزنند در همین ارتباط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز با اقتدار در مقابل کسانی که قانون را رعایت نمی‌کنند و به کشور لطمه می‌زنند در بحث قاچاق سوخت، کالا و مواد مخدر محکم ایستاده‌است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در باره صید ترال گفت: این روش صید باید در جاهایی که تور به کف بستر برخورد نکند و مرجان‌ها آسیب نبینند و خطری برای سایر صیدهای سنتی نداشته باشد، انجام شود.

 وی تاکید کرد: اگر قرار است صید ترال انجام شود باید در جایی صورت گیرد که خطری برای محیط زیست به دنبال نداشته باشد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید براینکه از محیط و جغرافیای ما بیگانگان نباید استفاده کنند گفت: صید صنعتی ترال، زیستگاه‌های صید سنتی را از بین می‌برد و صیادان این بخش را بیکار می‌کند.

وی با تاکید براینکه صید ترال در خلیج فارس معنا و مفهومی ندارد و حتی کشورهای دیگر هم از این شیوه صید استفاده نمی‌کنند گفت: صید ترال باید در شمال اقیانوس هند و در جاهایی که تور به زمین نخورد انجام شود و با متخلفان در این بخش برخورد می‌شود.

تنگسیری تاکید کرد: مجلس در مورد صید ترال باید قانونی تصویب کند تا نیروی دریایی سپاه آن را عمل کند و این حق صیادان سنتی است که حق و حقوق آنها در خلیج فارس و دریای عمان حفظ شود.

وی یادآور شد: نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکنون ۲۰ فروند از شناورهای خارجی که در زمینه صید ترال در آب‌های ایران فعالیت می‌کردند توقیف و صید قاچاق آنها بین مردم تقسیم شد.

تنگسری تاکید کرد: در بحث صید ترال سیاست سپاه این است که آنچه در مجلس تصمیم‌گیری و بعد قانون می‌شود را اجرا کند.

وی، از فعالان صید صنعتی خواست با توجه به بزرگی شناورهایشان، در صیدگاه‌هایی که عمق آب زیاد است، صید کنند تا تور آنها باعث تخریب زیستگاه آبزیان و صیدگاه‌‍های سنتی نشود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر