جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۹۲۳۲
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲

فکرشهر: کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر با پیش‌بینی آخر هفته بارانی در استان گفت: از امروز دمای هوا در استان بوشهر کاهش می‌یابد.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم فعالیت سامانه ناپایدار جوی در برخی نقاط عمدتاً مناطق شمالی و مرکزی استان بوشهر تا اواخر وقت امروز است.

وی اضافه کرد: طی این مدت وقوع بارش پراکنده باران، گاهی رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش تندباد پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: از امروز با خروج تدریجی سامانه بارشی، وزش بادهای شمال غربی از شمال استان آغاز می‌شود و با تداوم وزش آن تا روز سه شنبه ضمن کاهش دمای هوا، دریا نیز متلاطم خواهد بود.

وی بیان کرد از روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به غرب و جنوب غرب کشور و شروع موج جدیدی از ناپایداری‌های جوی و دریایی، به تناوب طی روزهای پنج شنبه تا اواسط روز دوشنبه بر روی دریا و در سطح استان عمدتاً قسمت‌های شمالی و مرکزی و در برخی ساعات مناطق جنوبی استان بارش باران، رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید و گاهی تندبادهای لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

مساعدی ادامه داد: وقوع ناپایداری‌های جوی و دریایی در روزهای شنبه و یکشنبه از شدت بیشتری برخوردار است.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: در پی وزش باد شدید و تندباد لحظه‌ای، افزایش ارتفاع موج دریا مورد انتظار است.

وی بیان کرد: با فعالیت این سامانه شاهد آب‌گرفتگی معابر عمومی و مسیل‌ها در برخی مناطق، جاری شدن روان‌آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی، اصابت صاعقه و ریزش تگرگ و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی باشیم.

مساعدی تصریح کرد: توصیه می‌شود با توجه به احتمال بارش تگرگ و بارش‌های رگباری در مناطق مستعد، اقدامات پیشگیرانه در جهت حفظ محصولات کشاورزی انجام شود.

وی خواستار اجتناب از صعود به ارتفاعات، محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، مراقبت از محصولات کشاورزی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر