پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان  بوشهر گفت: از اوایل روز پنچشنبه هفته جاری نسبت به ورود سامانه بارشی جدید همراه با رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و تند باد لحظه‌ای، بارش تگرگ و صاعقه هشدار نارنجی (آمادگی) اعلام می‌شود...
کد خبر: ۷۹۲۷۱
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۸

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان  بوشهر گفت: از اوایل روز پنچشنبه هفته جاری نسبت به ورود سامانه بارشی جدید همراه با رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و تند باد لحظه‌ای، بارش تگرگ و صاعقه هشدار نارنجی (آمادگی) اعلام می‌شود.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این سامانه تا اواسط دوشنبه هفته آینده به تناوب در این استان و روی خلیج فارس فعال خواهد بود.

وی بیان کرد: مخاطرات این سامانه مواج شدن دریا، آبگرفتگی معابر عمومی و مسیل‌ها، جاری شدن روان‌آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی، اصابت صاعقه و ریزش تگرگ و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی پیش بینی شده‌است.

مساعدی ادامه داد: در این زمینه توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات، فاصله گرفتن از حریم رودخانه‌های فصلی، محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، مراقبت از محصولات کشاورزی اجتناب شود.

وی گفت: با توجه به احتمال بارش تگرگ و بارش‌های رگباری در مناطق مستعد باید اقدام‌های  پیشگیرانه برای حفظ محصولات کشاورزی انجام شود. 

مساعدی تاکید کرد: همچنین با توجه به مواجی خلیج فارس باید از ترددهای غیر ضروری دریایی اجتناب شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر