سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۹۲۹۱
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۲

فکرشهر: رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت:باتوجه به اینکه برگزاری تجمعات مراسم تدفین و ختم در منازل از عوامل مهم انتقال و گسترش ویروس کروناست مردم این شهرستان دستورات بهداشتی در این راستا جدی بگیرند.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، ماریا خویشدوست در نشست ساماندهی آرامستان‌های شهرستان دشتستان اعلام کرد: لازم است مردم با فرهنگ دشتستان از برگزاری مراسم ختم در منزل اجتناب نموده و تشییع جنازه هم با حداقل نفرات و بستگان درجه یک متوفی انجام شود.

وی اظهارداشت: روحانیون و ائمه جمعه و جماعات و همچنین فعالین اجتماعی و فرهنگی در اقناع کردن خانواده‌ها جهت عدم برگزاری مراسم در منزل می‌توانند نقش کلیدی داشته باشند.

خویشدوست گفت: هر روز از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در تمامی آرامستان‌های شهرستان دشتستان، نیروهای داوطلب بسیجی و سپاه، نیروی انتظامی در کنار کادر بهداشت و درمان حضور می‌یابند و در خصوص عدم برگزاری مراسم تشیع با حضور افراد زیاد و همچنین مراسم ختم در منزل فرهنگ‌سازی خواهند کرد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: مراسم تشیع جنازه در آرامستان‌ها تا کاهش بیماری کرونا با حداکثر ۲۰ نفر از بستگان نزدیک متوفی برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: مقرر شد، شهرداری، پزشکی قانونی و بیمارستان از خانواده‌های صاحبان عزا در زمان ترخیص متوفی از آرامستان فرم تعهد مبنی بر عدم برگزاری مراسم در منزل و حضور حداکثر ۲۰ نفر در مراسم تشیع با رعایت پروتکل‌های بهداشتی گرفته می‌شود.

خویشدوست افزود: با توجه به اینکه یکی از دلایل مهم بالا رفتن (آمار کرونا) در شهرستان دشتستان، حضور چشمگیر مردم در مراسمات و اجتماعات ختم در منزل و آرامگاه است، لذا با توجه به پیشنهاد دریافت شده توسط تعدادی از شهروندان ، مقرر شد که در جهت کاهش این بیماری (به مدت ۲ هفته) از ارسال آگهی مراسمات تا قبل از آئین خاک‌سپاری خودداری شود.

وی تصریح کرد: بعد از گذشت ۲ ساعت از اتمام آئین خاک‌سپاری توسط اعضا درجه یک صاحبان عزا، آگهی ترحیم در ۷ کانال و صفحه مجازی ویژه متوفیان  برازجان ،جهت آگاهی عموم و تماس تلفنی به بستگان متوفی بارگذاری شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: با چاپخانه‌هایی که این مصوبه را رعایت نکنند، برخورد قضایی خواهد شد و تا یک ماه اجازه هیچ‌گونه فعالیتی نخواهند داشت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر