شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۹۵۸۱
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۸

فکرشهر: مسئول مبارزه با بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: تمامی ملوانان شناورهای باری در حین ورود و خروج در خور این بندر توسط پایگاه مراقبت مرزی این شبکه مستقر در اسکله ، تحت مراقبت و معاینه قرار می‌گیرند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سید مجید موسوی روز دوشنبه در این ارتباط افزود: از ابتدای سال تا پایان آبان امسال ۸۶۰ شناور باری به این بندر ورود و خروج کردند که همه خدمه و ملوانان آنها توسط پایگاه مراقبت مرزی این شبکه کنترل، مراقبت و تحت معاینه قرار گرفتند.

وی اظهارکرد: کارشناس پایگاه مراقبت مرزی برای شناسایی بیماران در لنج‌های تجاری و سنتی روزانه بازدید می‌کند و در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نحوه پیشگیری از بیماری‌های واگیر به آنها آموزش‌های لازم ارائه می‌دهد.

مسئول مبارزه با بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: یکی از راه‌های کنترل بیماری‌های واگیر بویژه ویروس کرونا، کنترل تردد جمعیت در مبادی ورودی و خروجی و شناسایی افراد ناقل و بیمار و ارجاع آنها برای درمان و مراقبت است.

موسوی بیان کرد: باتوجه به اینکه مراقبت‌های اولیه و شناسایی افراد ناقل در پایگاه‌های مراقبت مرزی از انتقال و انتشار بیماری‌های واگیر پیشگیری می‌کند، فعالیت این پایگاه‌ها برای شهرهای بندری ضروری است.
مسئول مبارزه با بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان گناوه افزود: این شبکه دارای دو پایگاه مراقبت مرزی در بندرهای گناوه و ریگ است که در اسکله منطقه انتظامی و اداره بندرودریانوردی مستقر هستند.

کارشناس بهداشت قرنطینه دریایی شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: موتورلنج‌های باری اجازه ورود به خور را قبل از بازدید و تأیید پایگاه قرنطینه مرزی ندارند.
اسدالله خیاط اظهار داشت: وضعیت بهداشت محیط و نحوه نگهداری مواد غذایی لنج‌هایی که از خور خارج می‌شوند، ارزیابی می‌شوند.

وی گفت: لنج‌ها قبل از مستقرشدن در لنگرگاه، در ورودی کانال خور بازدید می‌شوند و پس از کنترل بیماری‌های واگیر از جمله ویروس کرونا، اجازه ورود به داخل لنگرگاه پیدا می‌کنند.

شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد و شغل و اقتصاد عمده مردم این دیار به دریا وابسته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر