جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۹۵۹۰
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۵:۵۷

فکرشهر: مسئول سازمان بسیج حقوقدانان کشور از آزادی هزار زندانی جرائم غیر عمد در کشور خبر داد و گفت: ستاد آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد در استان بوشهر راه‌اندازی شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، سهراب انبارکی ظهر دوشنبه در نشست با مسئول و جمعی از اعضای بسیج حقوقدانان استان بوشهر با تبریک و تسلیت شهادت دکتر محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای کشور اظهار داشت: این طرح در قالب طرح آزادسازی زندانیان معسر در مرحله سوم رزمایش کمک مؤمنانه در حال اجرا است.

وی بابیان اینکه طرح آزادسازی زندانیان معسر در قالب رزمایش کمک‌های مؤمنانه در سراسر کشور در حال برگزاری است تصریح کرد: بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال روز میلاد امام زمان (عج) مبنی بر انجام کمک‌های مؤمنانه، بسته‌های معیشتی خیلی خوبی در این قالب جمع‌آوری و توزیع شد.

انبارکی اضافه کرد: تصمیم گرفتیم به جای توزیع بسته معیشتی بین خانواده‌های معسر و زندانی، اقدامی انجام دهیم که خود زندانی از بند آزاد شده و برای معیشت خانواده‌اش تلاش کند.

این مقام مسئول افزود: بر همین اساس تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان بسیج حقوقدانان و سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در راستای اجرای این طرح منعقد شد که پس‌ازآن ما شاهد تحول خیلی خوبی در کشور بودیم به طوری که تاکنون بر این اساس ۱۰۰۰ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد در سراسر کشور آزاد شده‌اند.

این مدرس دانشگاه اضافه کرد: بدهی این تعداد از زندانیان آزاد شده ۹۰ میلیارد تومان بود که با یاری خداوند متعال از طریق صلح و سازش با پرداخت ۹ میلیارد تومان تسویه شد که همه این مبلغ از محل کمک‌های مردمی و خیرین تأمین‌شده است.

انبارکی تأکید کرد: آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد کار بسیار ارزشمندی است که انتظار داریم همان‌طور که اجرای این طرح از استان بوشهر آغازشده است شاهد جهشی در این استان باشیم که حتی یک زندانی معسر جرایم غیر عمد نیز در زندان‌های این استان نداشته باشیم.

مسئول بسیج حقوقدانان کشور خواستار راه‌اندازی ستاد آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد در مرکز و شهرستان‌های استان بوشهر با مشارکت سازمان بسیج حقوقدانان، اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی و ستاد دیه این استان شد.

این نشست با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله فیزیکی در سالن جلسات فرماندهی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر