جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۷۸۳
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱

فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان گفت: طی روزهای آینده علاوه بر رسیدن امواج دریا به سه متر، شاهد کاهش شدید دما خواهیم بود.

به گزارش فکرشهر از مهر، فرج‌الله شکوهی‌پور اظهار داشت: از اواخر روز چهارشنبه هفته جاری شاهد ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور و وقوع ناپایداری‌های جوی و دریایی در استان بوشهر خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه تا اوایل روز جمعه بر روی دریا و در سطح استان ادامه دارد، افزود: با فعالیت سامانه در استان، بارش پراکنده باران، گاهی رگبار باران و رعد و برق همراه با وزش باد نسبتاً شدید پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: پیش بینی می‌شود در روز جمعه به سبب وزش باد شدید شمال غربی با سرعتی بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت، افزایش ارتفاع موج دریا به بیش از سه متر افزایش یابد.

وی از احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و مسیل‌ها در برخی مناطق بویژه در روز پنج شنبه، شکستن درختان، خسارت به محصولات کشاورزی و افزایش ارتفاع موج دریا طی فعالیت این سامانه خبر داد.

شکوهی‌پور خواستار اجتناب از ترددهای غیر ضروری دریایی، اجتناب از صعود به ارتفاعات و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها، محکم کردن سازه‌های موقت، مراقبت از محصولات کشاورزی شد.

وی با اشاره به کاهش دما و احتمال ایجاد تنش دمایی در مزارع و باغات کشاورزی بیان کرد: همزمان با خروج تدریجی سامانه بارشی در اواخر روز پنجشنبه از شمال خلیج فارس و وزش جریانات شدید شمال غربی، روند کاهش دما از روز جمعه در سطح استان آغاز می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: پیش بینی می‌شود طی روز جمعه تا شنبه، دمای هوا در سطح استان به طور میانگین پنج تا ۱۰ درجه کاهش یابد.

وی تاکید کرد: با توجه به این میزان تغییر دمایی در غالب نقاط استان و با شدت بیشتر در مناطق مرتفع شرقی توصیه می‌شود برای جلوگیری از خسارت احتمالی در مزارع و باغات، تمهیدات لازم اندیشیده شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر