چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۱۳۰۷
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۴

فکرشهر: وزیر راه و شهرسازی از افتتاح بخشی از کریدور بزرگراهی جنوب کشور تا پایان سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمد اسلامی صبح پنجشنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های راه و شهرسازی در شهرستان‌های کنگان و عسلویه در استان بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بهره‌برداری از کریدور بزرگراهی در جنوب کشور ضروری است.

وی تصریح کرد: بهره‌برداری از محورهای بوشهر، کنگان و عسلویه که به عنوان قطب انرژی کشور به شمار می‌روند و دارای راه‌های شریانی هستند، در اولویت دولت و وزارت راه قرار دارد.

اسلامی اضافه کرد: تأمین اعتبار راه‌آهن بوشهر - شیراز - عسلویه و آزاد راه بوشهر - شیراز از پروژه‌های موردتوجه وزارت راه است.

وزیر راه و شهرسازی از مجوز تأمین مالی راه‌آهن بوشهر - شیراز - عسلویه و آزاد راه بوشهر – شیراز خبر داد و گفت: مجوز تأمین مالی این پروژه‌ها از محل بازار سرمایه از بانک مرکزی دریافت شده است و انتظار می‌رود با این اقدام روند کار با شتاب بیشتری دنبال شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت توسعه بنادر استان بوشهر بیان کرد: توسعه بندر کنگان مطالبه مردمی است که در سفر رئیس‌جمهوری به این شهرستان مطرح و تصویب شد و اکنون طراحی آن انجام‌شده و توسط پیمانکار با اهتمام ویژه در دست اجرا است و تلاش می‌شود طبق برنامه زمان‌بندی شده اجرا شود.

اسلامی افزود: از برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در بندر کنگان، ایجاد یک بندر خوب و باکیفیت که توان پهلوگیری کشتی‌های دو هزار و ۵۰۰ تنی را داشته باشد است که تأثیر مستقیمی بر اقتصاد و معیشت مردم این منطقه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، وزیر راه و شهرسازی عصر روز چهارشنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی خلیج‌فارس وارد عسلویه شد و در جلسه‌ای با مدیران زیرمجموعه این وزارتخانه در استان بوشهر شرکت کرد.

محمد اسلامی امروز نیز از پروژه‌های این بخش در جنوب استان بوشهر بازدید و پس‌از آن عازم شهرستان فیروزآباد استان فارس شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر