پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
بخشدار آب پخش در گفت و گوی اختصاصی با «فکرشهر» توضیح داد:
فکرشهر: شهر «آب پخش» شهرستان دشتستان به عنوان شهر «حصیر» و «کپو» بافی ایران انتخاب شد. این انتخاب روز دوشنبه ـ 15 دی ماه 1399 ـ با رای کمیته داوری و اعلام وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رسانه ای شد...
کد خبر: ۸۱۵۸۷
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰

فکرشهر ـ آذر حسینی: شهر «آب پخش» شهرستان دشتستان به عنوان شهر «حصیر» و «کپو» بافی ایران انتخاب شد. این انتخاب روز دوشنبه ـ 15 دی ماه 1399 ـ با رای کمیته داوری و اعلام وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رسانه ای شد.

 بخشدار آب پخش در این باره به «فکرشهر» گفت: مدتی قبل در گفت و گویی که با میراث فرهنگی استان بوشهر داشتم، پیشنهاد شد که با توجه به پتانسیل های بخش آبپخش در زمینه گردشگری و برای شناساندن این ظرفیت ها به مردم ایران و جهان، حصیر و کپو به نام آب پخش ثبت ملی شود.

علی تنگ ارمی ادامه داد: با همکاری تنگاتنگ جناب نوروزی ـ فرماندار دشتستان ـ که جای تشکر فراوان دارد، اقدامات لازم انجام شد و سرانجام، آب پخش به عنوان شهر حصیر و کپوبافی ایران، به یک برند در سطح ایران و بعد هم جهان تبدیل خواهد شد.

وی با قدردانی از مدیرکل میراث فرهنگی استان و به ویژه معاون صنایع دستی میراث استان، استاندار بوشهر، معاون اقتصادی استانداری و نماینده شهرستان در مجلس، توضیح داد: با ثبت این برند، مثل این است که با یک تیر 10 نشان زده باشیم، هم حصیر و کپو آب پخش، ثبت شده و هم بحث خرمای منطقه مطرح می شود، چرا که این محصولات از برگ درخت نخل تولید می شود، همچنین شناساندن ظرفیت ها، رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال جدید و اشتغالزایی در منطقه، ورود گردشگر، درآمدزایی، صادرات محصولات و...، از دیگر مزایای برندسازی آب پخش در این زمینه است.

تنگ ارمی این را هم گفت که «با ثبت آب پخش به عنوان شهر حصیر و کپوبافی، به طور مستقیم و غیر مستقیم تعداد قابل توجهی اشتغالزایی ایجاد می شود». 

بخشدار آب پخش از شورای شهر و شهرداری آب پخش نیز قدردانی کرد و اضافه کرد: در این راستا نیاز است که سیمای شهر آب پخش را نیز متناسب با این برند کنیم و این امر، همکاری بیشتر شهرداری و شورا را می طلبد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر نیز در این باره گفت: شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی، آب پخش دشتستان را به عنوان شهر حصیر و کپو بافی ثبت ملی کرد.

لیلا رحیمی افزود: در زمان حاضر بیش از 100 کارگاه رسمی و بافنده شناخته شده حصیر و کپو در این شهر فعال است و در صورتی که مجوز بدون شرط سنی اعطا شود باید برای همه جوانان و سالمندان آبپخشی کارت صادر کرد.

وی یادآور شد: پیش از این صنعتگران این شهر 2 بار موفق به کسب نشان ملی در این رشته‌ شدند و آثار آنها در کاخ موزه سعدآباد به نمایش گذاشته شده ‌است.
 

نظرات بینندگان
صمصامی
|
-
|
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۲
سلام. نسبت به اقای تنگ ارمی، دو موضوع رو باید اشاره کنم.

 یکی : اینکه ایشون، بسیار خوش برخورد، مردم دار، از جنس مردم و بسیار بسیار با حوصله و مودب هستند

دوم: متعصب بودم ایشون نسبت به بخش آبپخش است. چندین مورد بوده بنده خودم یا یکی از اشناها شخصا رفتیم پیش ایشون، خدا رو شاهد میگیرم: مواضعی که داشتند و پیگیری هایی که داشتند مثل این میموند که سال هاست درد بزرگی از دغدغه های ابپخش رو در دل دارند.

 بخاطر اینکه متعصبانه همراه با فکر رو به جلو از بخش ما دفاع کردند پروژه های قابل قبولی رو اوردن کلنگ زنی کردند افتتاح کردند

نما و سیمای روستاها و نقاط کور بخش رو روشنی بخشیدند به نمایندگی از یک فامیل بزرگ تشکر میکنم ازشون

و درسته دوران مدیریتی یک وزی به پایان میرسه اما از ته قلب دعا میکنم که ایشون ک مستحق خدمتگزاری به مردم است سلامت باشد و همیشه در مسند کدیر ارشی باشد تا مردم لاقل با درب نامیدی یک اداره روبرو نشن

جناب بخشدار، مهندس تنگ ارمی بزرگوار، خداوند حق شما رو گردن همه اهالی بخش ابپخش حلال کند که بسیار تلاش کردید

.

شنیدم مقداری کسالت دارید و یک هفته ای مرخصی هستید: دعا خیر براتون دارم. عزت بکام. 
محمد
|
-
|
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳
درود بر بخشدار جوان و پرتلاش بخش بزرگ آب پخش که در هر زمینه ای قولی به مردم دادند تا عملی شدن آن پیگیر هستند...

الحمدلله  در ماه اخیر شاهد به نتیجه رسیدن دو اقدام مهم در بخش مان بودیم... یکی شروع به کار پروژه بازسازی چمن طبیعی ورزشکاه شهداء آب پخش و دیگری ثبت شهر آب پخش به عنوان شهر ملی حصیر بافی....

خسته نباشید عرض می کتیم خدمت بخشدار و سپاسگزاریم از حمایت های مسئولین محترم در سطح شهرستان، استان و کشور عزیزمان ایران اسلامی
رضایی
|
-
|
جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
خبری بس مسرت انگیز است ای کاش تمامی مسئولین شهر و بخش همانند شما برای ارتقاء تلاش می کردند نه خودنمایی و عاقبت تنزل!!!!!!!!!!

ای کاش تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر آب‌پخش که دیگر هیچ راهی برای خودنمایی ندارند به خود آیند و درک کنند که باید مرد عمل باشند نه مرد تصویر!!!!!!!!!!!!!

ای کاش یاد می گرفتند که وقتی از ریاست شورا افتادند به جای عضو شورا خودشان را نماینده مردم در شورای اسلامی شهر آب‌پخش معرفی نکنند!!!! ای کاش مرد و مردانه کنار می کشیدند و دنبال اینکه زحمات دیگران را به نام خود ثبت کنند نبودند!!!

بندگان خدا هر مسئولی در بخش حضور پیدا می کند رابا احترامی تمام از بخش خارج می کنند بعد خود را نماینده مردم معرفی می کنند این باعث شده که در چندسال اخیر روی این را نداشته باشیم که بگوئیم آب پخشی هستیم!!!

 
حاجب
|
-
|
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
سلام خسته نباشید خدمت برادر بزرگوارم ، بخشدار عزیز مهندس تنگ ارمی

الحق از میراث داران ارمی بزرگ هسنید.

همانند مهندس ارمی که نامی خوش از خود بجای گذاشت، در آبپخش خوش نام هستید و همه میدانیم که در وضعیت فعلی، اعتبار اوردن و پروژه اجرا کردن چقدر سخت است...اما تلاش شما رو ک میبنیم به مسئولان امیدوار میشویم..به هر حال قدردانیم بزرگوار و افتخار میکنیم که همچین مسئولی در شهرمون داریم.
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر