جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۱۸۵۳
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۶

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: روند کاهشی مبتلایان به ویروس کرونا در کشور و کم خطر شدن برخی از استان‌ها دستاوردی مهم برای نظام جمهوری اسلامی است که باید حفظ شود.

به گزارش فکرشهر، عبدالکریم گراوند روز یکشنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: امروز به لطف خداوند و همکاری مردم، کشور در یک شرایط آبرومندانه در زمینه ویروس کرونا قرار گرفته است و برای حفظ این شرایط همه باید احساس تکلیف کنند.

وی اضافه کرد: قرار گرفتن در این شرایط و کاهش محسوس بیماری و مرگ ناشی از آن پشت سر گذاشتن این شرایط با کمترین هزینه، سربلندی برای نظام و مردم را به دنبال دارد در همین ارتباط سخنرانان و علمای دینی مردم را به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تشویق کنند.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در باره رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی افزود: ویروس کرونا قابل غفلت نیست و کوچک‌ترین عادی انگاری در مورد بیماری ممکن است کشور را با مشکل روبرو کند.

گراوند ادامه داد: امروز ویروس کرونا نظام‌های درمان دنیا را درگیر و روزهای تلخی را برای مردم جهان رقم زده‌است و هرچند ایران امروز در شرایط به نسبت خوبی قرار گرفته اما روزهای پیک بیماری را نباید فراموش کرد.

استاندار بوشهر گفت: قرار گرفتن این استان در شرایط آبی کرونایی در نتیجه ۹۰ روز محدودیت (از آبان تاکنون) و اجرای برنامه کنترلی و همکاری مردم، اصناف، بازاریان و مدافعان عرصه سلامت است.

گراوند ادامه داد: کرونا قابل کنترل است به شرطی که تحت هیچ شرایطی در مورد این ویروس خطرناک دچار اشتباه نشویم و از آن غفلت نکنیم.

وی تاکید کرد: در این مدت بازاریان، اصناف و کسبه با وجود تحمل خسارت‌های زیاد به دلیل تعطیلی‌های پی درپی اما همراهی کردند و امروز استان به این دستاورد مهم رسیده‌است، پس اجازه ندهیم با عادی انگاری در ماه‌های بهمن و اسفند که اوج کسب و کار است مجبور به تعطیلی شویم.  

گراوند اضافه کرد: تعطیلی بازار و کسب و کارها در این شرایط هنر نیست بلکه هنر این است که در کنار این ویروس و شرایط سخت شیوع آن، بازار فعال باشد.

وی با تاکید بر ضرورت کنترل مراسم‌ بویژه ختم از سوی فرمانداران گفت: فرمانداران نظارت جدی بر شیوه برگزاری مراسم‌ داشته باشند و در صورت نیاز دستگاه قضایی نیز در این زمینه ورود کند.

استانداربوشهر افزود: ما در برابر جان مردم مسئول هستیم و این ویروس در هیچ شرایطی قابل اغماض و چشم پوشی و غفلت نیست پس باید با متخلفان در هر جایگاهی که باشند باید مطابق قانون برخورد شود.

وی ادامه داد: امروز برخی از افراد بدون توجه به شیوع ویروس کرونا اقدام به برگزاری مراسم ختم می‌کنند این درحالی است که باید بدون همکاری و همراهی مردم کاری از دولت برنمی‌آید.

استاندار بوشهر تاکید کرد: مردم باید بدانند هرگونه سهل انگاری در این زمینه امکان اینکه تا ۲ هفته آینده دوباره همه چیز تغییر کند، وجود دارد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه در زمان حاضر تنها ۲ شهرستان تنگستان و جم در استان بوشهر زرد هستند انتظار می‌رود فرماندارن این شهرستان‌ها با کمک نیروی انتظامی راه‌های ورودی به این شهرستان‌ها را ببندند و اوضاع را کنترل تا شرایط در این شهرستان‌ها نیز به آبی تغییر کند.

استاندار بوشهر تاکید کرد: تنها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است که می‌توان آمار ابتلا، بستری و مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا را کنترل و به صفر رساند.

وی در باره فعالیت مدرسه‌ها گفت: معاونت بهداشتی نظارت کامل را در این زمینه داشته باشند و کاستی‌ها و کمبودها را به آموزش و پرورش اعلام کند.

استاندار بوشهر اضافه کرد: همچنین محدودیت‌های شبانه تردد در استان بوشهر ادامه دارد و برداشته نشده‌است.

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: این استان جزو ۶ استانی است که شرایط آبی دارد و به معنای این است که بستری در هر ۱۰۰ هزار نفر یک نفر و یا کمتر است و شیب نمودار بستری هفتگی نیز منفی است.

دکتر سعید کشمیری افزود: به جز شهرستان‌های جم و تنگستان مابقی شهرستان‌ها روند نزولی دارند البته با اجرای طرح شهید سلیمانی میزان بیمار یابی بیشتر شده‌است و مبتلایان بیشتری شناسایی و در صورت قرنطینه این کار بسیار مفید و موثر خواهد بود.

وی اضافه کرد: مردم دلخوش به این رنگ آبی کرونایی نباشند و باید همچنان مطابق توصیه‌های انجام شده رعایت پروتکل‌ها را بهتر از قبل داشته باشیم.

کشمیری اظهار کرد: امروز برگزاری برخی مراسم‌های محلی از جمله ختم که منجر به تجمع می‌شود باید پرهیز کرد.

وی ادامه داد: در ۲۰ روز گذشته بیشتر روزها بدون مرگ ناشی از کرونا و یا حداقل یک مورد مرگ داشته‌ایم که در مقایسه با سایر استان‌های کشور ۲ تا ۳ هفته است که در کمترین میزان بروز مرگ در استان‌ها هستیم.

کشمیری اضافه کرد: ۵۰۰ تخت برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان اختصاص داده شده که در زمان حاضر۱۰ درصد این تخت‌ها اشغال هستند.

وی ادامه داد: در زمان حاضر ۶۰ تا ۷۰ نفر به عنوان بیمار مشکوک بستری و در شبانه روز نیز ۲۰ نفر بستری می‌شوند که از این جمعیت ۶ تا ۷ نفر مثبت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: روند کلی بیماری در زمان حاضر نزولی است ولی برای رسیدن به صفر باید همین روند ادامه داشته و نباید متوقف شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر