جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۱۹۰۷
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲

فکرشهر: رئیس شورای اسلامی شهر "کلمه" از توابع دشتستان گفت: درمانگاه شبانه‌روزی این شهر به عنوان درمانگاه معین بخش بوشکان نیازمند توسعه و ارتقا است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حسن جاویدانی افزود: برغم تلاش کادر درمان درمانگاه  شبانه روزی  این شهر اما به دلیل کمبود نیرو و نداشتن استانداردهای لازم خدمات شیف شب در آن به صورت کامل و جامع انجام نمی‎ شود.

وی بیان کرد: این وضعیت درمانگاه شهر کلمه درحالی است علاوه بر شهروندان، مردم دیگر شهر و روستاهای بخش بوشکان نیز برای درمان خود به این مرکز مراجعه می‎کنند.

جاویدانی اظهارداشت: آمبولانس این درمانگاه از سال ۹۶ تاکنون به دلیل بازنشسته شدن راننده آن بدون استفاده مانده ‌است و هر از چندگاهی براساس نیاز دیگر مناطق همجوار به آنها امانت داده می‌شود.

وی اظهارداشت: درمانگاه کلمه اکنون به شدت از کمبود نیرو رنج می‌‏برد و با کمبود بهیار درمانگاه قادر به ارائه خدمات کامل به مراجعه کنندگان نیست.

جاویدانی یادآورشد: تجهیزات دستگاه نوار قلب، وسایل دندان‌پزشکی و اتوآنالایزر از دیگر خواسته‌های مردم منطقه برای این درمانگاه است که با تامین آنها نیازی به سفر به دیگر شهرها برای انجام  خدمات درمانی نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر کلمه افزود: احداث پد بالگرد در کلمه باتوجه به کوهستانی بودن جاده این منطقه برای اعزام هوایی بیماران از دیگر درخواست‌‏های مردم این منطقه است.

سرپرست درمانگاه شبانه‎روزی کلمه گفت: در سفر رئیس دانشگاه علوم پزشکی به این شهر قول مساعد به تامین دستگاه‌های مانیتورینگ بیمارستانی و نوار قلب این مرکز داده شده و بزودی تامین می‏‌شود.

نوشین مختاری افزود: در ارتباط سایر نیازهای تجهیزاتی درمانگاه نیز این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در ارتباط با نبود راننده برای آمبولانس نیز این موضوع در بازدید دکتر کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مطرح شده است.

مختاری یادآورشد: اکنون یک بهیار خانم و یک نیرو ویژه پذیرش از کمبودهای مهم نیروی انسانی در درمانگاه شبانه‎روزی کلمه است.

 شهر کلمه  از لحاظ تقسیمات کشوری از توابع شهرستان دشتستان و مرکز بخش بوشکان است که در ۷۰ کیلومتری شرق بوشهر و ۵۷ کیلومتری برازجان (مرکز شهرستان دشتستان) واقع شده‌است. 

کلمه طبق آخرین سرشماری جمعیتی حدود ۲۱۳۷ نفر را در خود جای داده‌است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر