سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۱۹۱۲
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹

فکرشهر: مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر خواستار تدوین اطلس آسیب‌های اجتماعی شد و گفت: شش هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز استان بوشهر تحت حمایت کمیته امداد هستند.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد لطفی صبح دوشنبه در نشست قرارگاه فرهنگی و تربیتی استان بوشهر اظهار داشت: شش هزار و ۵۰۰ دانش آموز استان بوشهر تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند.

وی توجه به آموزش‌های فرهنگی خانواده‌ها را از مهمترین برنامه‌های کمیته امداد دانست و بیان کرد: کانون‌های تربیتی نقشی مهمی در این زمینه دارند و اقدامات مثبت خوبی برای توانمندسازی فرهنگی این خانواده‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با تاکید بر تدوین اطلس آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: در صورت غفلت با چالش‌های وسیع فرهنگی، اجتماعی و اتلاف منابع انسانی مواجه شویم که در دراز مدت نمی‌تواند تأمین کننده نیازهای جامعه باشد.

وی خاطرنشان کرد: تمرکز بر فعالیت‌های فرهنگی مورد نیاز جامعه و به خصوص در سنین زیر ۱۸ سال سبب می‌شود که زمینه پیشگیری و مراقبت، زمینه توانمندسازی کودکان، نوجوانان و جوانان برای ورود به جامعه فراهم شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر ادامه داد: در این مسیر نیاز است که در کنار استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر، از توان نیروهای مردمی و به خصوص گروه‌های جهادی و سازمان‌های مردم نهاد غیرسیاسی نیز استفاده شود.

لطفی گفت: ساختار مدرنیته، مخاطرات خاصی نیز با خود همراه دارد که بیشترین تأثیر آن در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی بر جای می‌گذارد که برای کاهش این مخاطرات نیاز است شناسایی و مدیریت به هنگامی انجام شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به وضعیت کرونایی حاکم بر کشور و تأثیر مستقیم بر آموزش و پرورش دانش آموزان، اظهار داشت: انتشار ویروس کرونا، سبب روی آوردن دانش آموزان به آموزش برخط با استفاده از تجهیزات الکترونیکی مانند تبلت و گوشی همراه شده که در کنار فواید وسیع آن خالی از آسیب نیز نمی‌باشد.

وی افزود: ورود دانش آموزان به شبکه‌های اجتماعی اجتناب ناپذیر است اما نیاز است که با شناسایی مخاطرات حضور دانش آموزان در این شبکه‌ها، با آموزش‌های کاربردی معضلات و چالش‌های موجود نیز به دانش آموزان با زبانی ساده گفته شود تا در معرض آسیب قرار نگیرند.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر