جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۱۹۲۵
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳

فکرشهر: مجری طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی از تکمیل ۴ مخزن ذخیره‌سازی میعانات گازی پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی با ظرفیت انبارش یک و نیم میلیون بشکه تا پایان بهمن ماه امسال خبر داد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، محمدمهدی توسلی‌پور با اشاره به ضرورت افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی میعانات گازی پارس جنوبی گفت: تکمیل و آماده‌سازی واحد ۱۴۳ ذخیره‌سازی میعانات گازی پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی در قالب یک طرح ضربتی صورت گرفته و هم‌اکنون مخزن اول این طرح در حال انبارش میعانات گازی و مخزن دوم نیز آماده دریافت محصول است.

وی ظرفیت انبارش هر یک از این مخازن را ۳۷۵ هزار بشکه عنوان کرد و افزود: افزون بر تکمیل این دو مخزن، با تلاش پیمانکاران عضو کنسرسیوم، مخزن سوم در ماه جاری و آخرین مخزن نیز تا پایان بهمن‌ماه امسال آماده دریافت میعانات گازی خواهد شد.

مجری طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی با بیان اینکه فعالیت‌های فراساحلی این طرح در سال ۱۳۹۸ به پایان رسیده و ظرفیت برداشت گاز از مخزن به‌طور کامل محقق شده گفت: به منظور تکمیل بخش پالایشگاهی در تلاش هستیم تا با مشارکت و فعالیت حداکثری پیمانکاران طرح، تاسیسات جانبی شامل واحد‌های یوتیلیتی را تا پایان سال جاری تکمیل و وارد مدار تولید کنیم.

توسلی‌پور افزود: براساس برنامه کاری، انتظار داریم ۴ ردیف شیرین‌سازی پالایشگاه فاز ۱۴ در سال ۱۴۰۰ تکمیل و شاهد افتتاح این طرح ملی باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر