جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۱۹۳۲
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: کشاورزان با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی می‌توانند نسبت به دریافت کشاورز کارت اقدام کنند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، خسرو عمرانی بیان کرد: شرایط اقتصادی حاکم، افزایش قیمت‌ها دامن همه عرصه‌های اقتصادی را گرفته است و بخش کشاورزی هم از این قاعده مستثنی نیست.

او افزود: وزارت جهاد کشاورزی در راستای حمایت از کشاورزان، کشاورز کارت را ارائه کرده است.

عمرانی ادامه داد: کشاورزان می‌توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی و با همکاری بانک کشاورزی نسبت به دریافت کشاورز کارت اقدام کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: کشاورز کارت به مبلغ ۲۰ میلیون تومان با بهره ۱۲ درصد شارژ می‌شود تا کمکی برای خرید نهاده‌های کشاورزی، کود‌های شیمیایی و در آینده نزدیک سموم کشاورزان باشد.

عمرانی افزود: کود‌های ازته، فسفره و پتاسه عمده مصرف کشاورزان استان بوشهر است که در سال‌های گذشته به بیش‌ترین میزان توزیع شده است.

وی گفت: کود ازته به تازگی کمتر از ۱۵ درصد افزایش قیمت داشته است، ولی کود‌های فسفاته و پتاسه از شهریور با افزایش قیمت ۳ تا ۴ روبه رو شدند و گاهی افزایش شدیدتری را هم داشته‌اند. این موضوع باعث شده مصرف کود‌های فسفاته و پتاسه کاهش پیدا کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر