جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۱۹۶۷
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹

فکرشهر: رئیس اورژانس و فوریت‌های پزشکی گناوه گفت: یک نگهبان شاغل در یکی از شرکت‌های مستقر روستاهای این شهرستان دچار گازگرفتگی شد و جان خود را از دست داد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رضا شفیعی افزود: در پی گزارش مردمی به پایگاه اورژانس ۱۱۵ واقع در روستای شول، بلافاصله ماموران به محل حادثه اعزام  و ۲ نفر را در محوطه پیرامون چادر محل استراحت مشاهده کردند که یکی از آنان فوت و نفر دیگر با حال نامساعد زنده بود.

وی اظهارکرد: با بررسی صورت گرفته، این حادثه دوشنبه شب و در محل چادر استراحت نگهبان در نزدیکی روستای تاجملکی رخ داد که با زمان زیاد و در ساعت ۸:۴۰ دقیقه صبح امروز به پایگاه بین راهی اورژانس اطلاع داده شد.

شفیعی افزود: در این حادثه یکی از این افراد بر اثر استنشاق گاز مونو اکسیدکربن جان خود را از دست داد و فرد دیگر برای مداوا به بیمارستان انتقال داده شد.

رئیس اورژانس و فوریت‌های پزشکی گناوه گفت: در این حادثه ماموران اورژانس یک وسیله گرم کننده " منقل " که برای گرم کردن و غذاپختن در آن  زغال بکارگرفته می‌شود،  پیدا کردند که احتمال می‌رود از آن برای گرم کردن خود استفاده کرده‌اند.

وی افزود:مونوکسید کربن یک گاز بی رنگ و بی بو است که از اجاق‌ها، وسایل گازی پخت و پز، دستگاه‌های حرارتی و سوزاندن چوب و زغال متصاعد می‌شود و اگر در یک فضای بسته و بدون تهویه جمع شود، بسیار خطرناک و کشنده است.

شفیعی بیانکرد: با توجه به اینکه مشاهده شده برخی افراد از جمله نگهبانان ساختمان‌ها و شرکت‌ها برای گرم کردن خود در شب از  منقل با زغال و بخاری نفتی استفاده می‌کنند،  باید در هنگام خواب بیرون از محل استراحت آن را خاموش کنند تا دچار گازگرفتگی نشوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر