جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۱۹۹۷
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: روند آمار ابتلای به ویروس کرونا در این شهرستان که در ماه قبل نزولی بود، با عادی‌انگاری مردم، صعودی و نگران کننده شده‌است.

به گزارش فکرشهر، عصمت حیدری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: براساس بررسی‌های صورت گرفته، درصد بیشتری از نمونه‌های گرفته شده دی ماه جاری در این شهرستان در مقایسه با آذر مثبت شده‌است.

وی اظهارکرد: درحالیکه در هفته سوم آذرماه، ۱۴ درصد نمونه‌های گرفته شده مثبت بودند، در هفته سوم دی ماه جاری حدود ۲۶ درصد مثبت تشخیص داده شد که این روند  نشان می‌دهد بیماری کرونا در حال انتشار سریع  در بین افراد جامعه است.

وی گفت: در ۱۴ و ۱۵ آذر ماه گذشته آمار بستری در بیمارستان شهرستان به صفر رسیده بود اما با توجه به افزایش موارد مثبت بیماری در هفته‌های اخیر متعاقب آن موارد بستری در حال افزایش است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه افزود: طبق آخرین آمار تا روز گذشته، شمار بستری‌ها در بیمارستان شهرستان ۶ مورد بوده‌است که ۲ مورد آن در آی سی یو هستند.

وی بیان کرد: عادی انگاری مردم، تجمع در فضاهای سربسته و بدون تهویه مناسب، حضور شمار زیاد در مراسم عروسی و عزا در فضای بسته  از دلایل مهم روند افرایش شیوع کرونا در این منطقه است.

حیدری افزود:  از همه سازمان‌های مرتبط انتظار داریم ضمن تعامل و همکاری با مجموعه بهداشت ودرمان، از حضور و تجمع در فضاهای سربسته و دورهمی‌ها، کافه‌ها، باشگاه‌های ورزشی، عزاداری و عروسی ممانعت شود.

وی گفت: اگر قرار است برای تفریح با هر علتی دورهمی و تجمعی صورت گیرد، در وهله اول با افراد محدود و در فضای باز باشد و  اگر در فضای بسته قرار است انجام شود با حداقل زمان و استفاده از ماسک و بازبودن در و پنجره‌ها صورت گیرد.

حیدری افزود: باتوجه به اینکه با سردشدن هوا ، تجمع و دورهمی‌ها در فضاهای بسته صورت می‌گیرد ،  این امر می‌تواند خطر بزرگی در انتشار بیماری کرونا با توجه به تعداد زیاد افراد مثبت (ناقل بدون علامت) در جامعه باشد.

وی  بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون شبکه بهداشت و درمان ۲ هزارو ۸۰۴  نمونه تشخیص بیماری بدون پی سی آر از افراد مشکوک گرفته است که از این شمار یکهزار و ۴۱۸ مورد مثبت شده‌است و ۹۵ نفر  فوت کرده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: برای قطع زنجیره شیوع کرونا و حفظ سلامت خود در برابر این ویروس رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی در اولویت همگان قرار گیرد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است و در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر