جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۲۰۳۲
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: یکی از مسائل مهم جامعه شناخت عوامل ایجاد و ریشه‌های اساسی آسیب‌های اجتماعی و یافتن راهکارهای مناسب برای برطرف کردن آنها است که این مهم باید در دستور کار مسئولان استان قرار گیرد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر افزود: برای پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی باید با دانش، دقت و به دور از احساس اقدام کرد و جامعه‌ای موفق است که از آسیب‌ها و تهدیدهای موجود جلوتر باشد و بتواند آنها را خنثی کند..

وی اضافه کرد: اگر انجام این کار، علمی و مطابق با موازین روان شناسی و جامعه شناسی اجتماعی و دانش نباشد، آمارها، برنامه ریزی‌ها و مدیریت‌ها  غلط اجرا می‌شود.

استاندار بوشهر گفت: بخشی از آسیب‌های اجتماعی زائیده شرایط اقتصادی و بخش دیگری نیز ناشی از تحریم‌های ظالمانه است.

عبدالکریم گراوند افزود: همچنین بخش زیادی از آسیب‌های اجتماعی به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا رقم خورده که منجر به ریزش نیروی کار، تعطیلی کسب و کارها، بازار و معیشت مردم شده، هرچند با فرهنگ بالای مردم به عنوان یک سرمایه در تلاش برای کاهش این آسیب‌ها هستیم اما به هر حال این شرایط باعث بروز مشکلاتی شده‌است.

وی درباره حاشیه نشینی گفت: سند خوبی در این زمینه در کشور تدوین و رونمایی شد و تاکنون دولت ۱۰۰ درصد اعتبار آن را ابلاغ و استان بوشهر نیز به طور کامل این اعتبار را برای شهرهای بوشهر و برازجان جذب کرده‌است.

گراوند یادآورشد: افزون براین براساس قانون بودجه ۳۰ درصد منابع باید به سمت حاشیه نشینی تسری یابد که این کار انجام و تاکنون پروژه‌های مهم آموزشی، تربیتی، فرهنگی و درمانی اجرا شده ‌است.

وی ادامه داد: سندهای مناسبی در زمینه آسیب‌های اجتماعی تهیه شده اما با توجه به شرایط ویژه ناشی از شیوع ویروس کرونا کمتر روی این سندها تمرکز شد که تلاش می‌شود با جمع بندی سندهای موازی بتوانیم گام‌های موثری در این راستا برداریم.  

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر