پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۲۲۰۴
يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۳

فکرشهر: مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: راه‎اندازی مرکز ثابت خون‌گیری در دیلم، دیر و جزیره خارگ در دستور قرار گرفته و در آینده نزدیک محقق می‎شود.

به گزارش فکرشهر، نرگس عبیدی در حاشیه برپایی مرکز سیار خون‎گیری در روستای عالی حسینی شهرستان تنگستان درگفت و گو با ایرنا افزود: استان بوشهر اکنون چهار مرکز ثابت خون‎گیری در بوشهر، برازجان، کنگان و گناوه دارد.

وی بیان کرد: چنانچه منطقه‌‏ای نیز قادر به داشتن مرکز ثابت خون‎گیری باشد در اسرع وقت این مهم محقق می‎شود تا رنج طی مسافت طولانی برای اهدا خون  برداشته شود.

عبیدی ادامه داد: در ایام کرونا با هدف پرهیز از ایجاد تجمع فعالیت مرکز سیار انتقال خون استان بوشهر متوقف شد ولی پس از خروج استان از وضعیت قرمز کرونا فعالیت این مرکز از سرگرفته شده است.

وی یادآورشد: با تبدیل وضعیت استان بوشهر به نارنجی، زرد و آبی فعالیت مرکز سیار انتقال خون با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی تاکنون در چندین روستا محقق شده و امروز نیز این مرکز در روستای عالی حسینی شهرستان تنگستان برپا شد.

عبیدی اظهار کرد: روستاهای برخوردار از بیش از ۸۰ اهدا کننده خون می‎توانند از طریق دهیاران درخواست خود را برای فعالیت مرکز سیار انتقال خون ارائه دهند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر  گفت: از خون اهدایی هر فرد چهار فرآورده پلاکت، گلبول‌‎های قرمز، پلاسما و رسوب سرد (کرایو) تهیه می‎‌شود که مدت زمان نگهداری گلبول‌های قرمز و پلاکت به ترتیب پنج و ۳۵ روز و ۲ فرآورده دیگر نیز برای حدود ۲ سال امکان نگهداری دارند.

وی اظهار کرد: با توجه به وجود بیماران نیازمند به پلاکت و گلبول‌های قرمز بیشترین نیاز بیماران شامل این ۲ فرآورده خونی است.

عبیدی ادامه داد: بیمارانی هستند که اگر در اسرع وقت این فرآورده‌‎ها را دریافت نکنند ممکن است در اثر خون‌ریزی جان خود را از دست بدهند که مشارکت اهداکنندگان در قالب مراجعه برنامه‎‌ریزی شده ضروری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر