سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از روز پنجشنبه هفته جاری تا روز شنبه هفته آینده با کاهش شدید و محسوس دما نسبت به سرما و یخ‌زدگی در مزارع و باغ‌های کشاورزی هشدار سطح قرمز (آماده‎باش کامل باتوجه به قطعی بودن پیش بینی) داده می‎شود...
کد خبر: ۸۲۲۶۰
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۷

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از روز پنجشنبه هفته جاری تا روز شنبه هفته آینده با کاهش شدید و محسوس دما نسبت به سرما و یخ‌زدگی در مزارع و باغ‌های کشاورزی هشدار سطح قرمز (آماده‎باش کامل باتوجه به قطعی بودن پیش بینی) داده می‎شود.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می دهد از اوایل روز پنج شنبه  با ورود یک توده هوای سرد به استان و وزش باد شدید و سرد، روند کاهش دما آغاز می شود.

وی بیان کرد: پیش بینی می شود طی روز پنج شنبه تا روز شنبه دمای هوا در استان بوشهر به طور میانگین پنج تا ۱۰ درجه کاهش یابد و پس از آن سرمای هوا تا روز یکشنبه  ماندگار باشد.

مساعدی اظهارداشت: انتظار می‌رود کاهش دما در روز جمعه  و در مناطق مرتفع استان از شدت بیشتری برخوردار باشد و در برخی نقاط از شهرستان‌های جم، دشتستان، دشتی ، دیلم و گناوه، دیر و عسلویه دمای سطح خاک به صفر و یا زیر صفر درجه سانتیگراد برسد .

وی همچنین با اشاره به مواج شدن شدید دریا در این مدت گفت: باتوجه به وزش باد شدید تا بسیار شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس به بیش از سه متر در این باره نیز هشدار سطح قرمز صادر شده است.

مساعدی گفت:بدلیل وزش باد بسیار شدید شمال غربی طی روزهای پنجشنبه و جمعه بر روی خلیج فارس و درسواحل استان، دریا به طور کامل مواج و طوفانی پیش بینی می‌‍شود.

وی افزود: انتظار می‌رود سرعت وزش باد در روز های پنج شنبه و جمعه بر روی خلیج فارس به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از سه متر افزایش پیدا کند.

مساعدی اظهار کرد: توصیه می‌شود طی این مدت از ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای کوچک و تفریحی و مسافری در خلیج فارس به طور جد  پرهیز شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر