پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۲۲۸۸
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲

فکرشهر: مدیرکل انتقال خون استان بوشهر با اشاره به نیاز استان به گروه‌های خونی A و AB- گفت: در حال حاضر ذخایر خونی استان بوشهر مطلوب است.

به گزارش فکرشهر از مهر، نرگس عبیدی اظهار داشت: با وجود اینکه هم‌اکنون ذخایر خون در استان در شرایط نسبتاً مطلوبی قرار دارد ولی نیازها همچنان وجود دارد و باید برای تأمین نیاز بیماران خون اهدا شود.

وی خواستار اهدای خون توسط دارندگان گروه‌های خونی A و AB-‬ شد و اضافه کرد: با تأمین خون از اهداکنندگان، فرآورده‌های خونی نظیر‬ پلاکت، گلبول‌های قرمز، پلاسما و رسوب سرد (کرایو) تهیه و به نیازمندان تحویل می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر افزود: مدت زمان نگهداری گلبول‌های پلاسما و رسوب سرد حدود دو سال است و مدت زمان نگهداری گلبول‌های قرمز و پلاکت به ترتیب پنج و ۳۵ روز است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین نیاز بیماران به پلاکت و گلبول‌های قرمز است افزود: بیمارانی هستند که اگر در وقت لازم این فرآورده‌‎ها را دریافت نکنند در اثر خون‌ریزی جان خود را از دست می‌دهند.

فعالیت مراکز جدید خون‌گیری

عبیدی با اشاره به اینکه هم‌اکنون چهار مرکز ثابت خون‎گیری در بوشهر، برازجان، کنگان و گناوه فعال هستند ادامه داد: مرکز ثابت خون‌گیری در دیلم، دیر و جزیره خارگ در آینده نزدیک راه‌اندازی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با تبدیل وضعیت استان بوشهر به نارنجی، زرد و آبی فعالیت مرکز سیار انتقال خون با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی تاکنون در چندین روستا محقق شده و امروز نیز این مرکز در روستای عالی حسینی شهرستان تنگستان برپا شد.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر تاکید کرد: روستاهای برخوردار از بیش از ۸۰ اهدا کننده خون می‌توانند از طریق دهیاران درخواست خود را برای فعالیت مرکز سیار انتقال خون ارائه دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر