جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: در آئینی با حضور مسئولان، اولین شناسنامه فرزندی با مادر ایرانی و پدر خارجی در بوشهر صادر شد...
کد خبر: ۸۲۳۳۶
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵

فکرشهر: در آئینی با حضور مسئولان، اولین شناسنامه فرزندی با مادر ایرانی و پدر خارجی در بوشهر صادر شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، سرپرست اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری بوشهر عصر سه‌شنبه در این آئین اظهار داشت: ۲۷۴ پرونده برای خانواده‌های دارای مادر ایرانی و پدر خارجی در استان بوشهر تشکیل شده است.

راضیه علی‌پور با اشاره به اینکه ۱۷۰ پرونده برای صدور شناسنامه ارسال شده است خاطرنشان کرد: حدود سه ماه زمان برای انجام فرآیند استعلام از دستگاه‌های مختلف تا صدور شناسنامه نیاز است.

وی اعطای شناسنامه به فرزندان پدران خارجی را گامی مهم در زمینه حقوق بشر خواند و افزود: همکاری خوبی از سوی ثبت احوال، اداره کل اطلاعات استان، اطلاعات سپاه، دادگستری استان و دادستانی در حال انجام است.

سرپرست اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری بوشهر تاکید کرد: قانون اعطای تابعیت و شناسنامه ایرانی به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی برای تبعه همه کشورها عمومیت دارد.

تسریع در صدور شناسنامه‌ها

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر نیز در این مراسم با اشاره به اینکه تلاش داریم تا در صدور شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی تسریع شود گفت: نیمی از پرونده‌های مربوط به این خانواده‌ها آماده صدور شناسنامه است.

اسکندر پاسالار از تعیین تکلیف این پرونده تا پایان ماه آینده خبر داد و افزود: پرونده‌های دیگر نیز پس از اخذ استعلام‌های لازم و تکمیل برای صدور شناسنامه به ثبت احوال تحویل می‌شود.

وی با اشاره به ابلاغ شیوه نامه اجرایی صدور شناسنامه برای فرزندان تبعه خارجی با مادر ایرانی در خرداد ماه سال جاری ادامه داد: در استان بوشهر نیز فرآیند این کار همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر از رفع مشکلات فرزندان اتباع برای ارائه برگه‌های هویتی خبر داد و بیان کرد: تلاش ویژه‌ای در ارائه خدمات مناسب به این افراد داریم.

در این آئین فرزندان چهار خانواده مشمول این قانون از شهرستان‌های برازجان، گناوه و بوشهر شناسنامه ایرانی دریافت کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر