پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۲۳۵۴
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵

فکرشهر: معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: اطلاعات ثبت شده ۹۸ درصد از دانش‌آموزان این استان در اجرای طرح ملی کنترل وزن و چاقی (کوچ) نشان می‌دهد ۴۰ درصد آنان دارای وزن غیر طبیعی هستند.

به گزارش فکرشهر، اسد حصیری روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این طرح با سنجش اولیه شاخص توده بدنی از هفته تربیت بدنی آغاز شده و تاکنون مشخصات قد و وزن بیش از ۲۱۸ هزار دانش‌آموز این استان، در سامانه سناد به ثبت رسیده‌است.

وی اظهار کرد: طرح کوچ، یکی از طرح‌های تحولی وزارت آموزش و پرورش است که متناسب با آن چاقی و لاغری دانش‌آموزان کنترل می‌شود.

حصیری با اشاره به اینکه کم تحرکی، تغذیه نامناسب و استفاده از غذاهای پرکالری از عوامل اضافه وزن در کودکان و نوجوانان است، عنوان کرد: با شیوع ویروس کرونا و ارائه آموزش‌های غیر حضوری در خانه، کم تحرکی و اضافه وزن دانش‌آموزان به طور ناخواسته افزایش یافته است.

وی بیان کرد: با توجه به ارائه آموزش‌ها به صورت غیر حضوری، از خانواده‌ها درخواست می‌شود، تا زمان تعیین شده مشخصات قد و وزن دانش‌آموزان را از طریق پیامک، در اختیار مدیر مدرسه قرار دهند.

حصیری اضافه کرد: استان بوشهر ششمین استان موفق کشور در پایش دانش آموزان در طرح ملی کوچ به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته  ۳۰ درصد از دانش‌آموزان کشور دچار اضافه وزن و چاقی هستند، این در حالی است که در گذشته این آمار در کشور ۲۱ درصد بود و این بیانگر افزایش جمعیت دانش آموزان چاق و با وزن غیر طبیعی است.

حصیری یادآور شد: بررسی‌های به عمل آمده از طریق سامانه کوچ نشان می‌دهد ۶۰ درصد دانش‌آموزان  استان بوشهر دارای وزن طبیعی هستند. 

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: همچنین این استان در رتبه بندی انجام شده در این زمینه جایگاه ۲۹ کشور را دارد و بیانگر این مساله است که دانش آموزان این استان از نظر وزن طبیعی شرایط خوبی ندارند.

وی بیان کرد: علاوه براین بررسی‌ها نشان می‌دهد ۲۱ درصد دانش‌آموزان استان بوشهر دارای اضافه وزن هستند و در این بخش نیز رتبه ۱۳ کشور را دارا است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: همچنین ۴درصد دانش آموزان این استان لاغر و در این بخش در جایگاه ۱۴ کشوری قرار دارد.

حصیری اضافه کرد: براساس اطلاعات به دست آمده از طرح کوچ  ۲.۱۴ درصد دانش آموزان استان خیلی لاغر هستند و استان بوشهر در رتبه هفتم کشور قرار گرفته است که در این بخش استان جایگاه مناسبی ندارد.

وی ادامه داد: همچنین در بخش چاقی نیز ۱۲ درصد دانش آموزان استان بوشهر چاق هستند و این استان جزو ۶  استان چاق کشور به حساب می آید.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اینکه سرانه ورزشی این استان در کشور اول است، گفت: سرانه ورزشی استان بوشهر ۴۲۳ هزار مترمربع است که از میانگین کشوری ۳۲۶هزار مترمربع بیشتر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر