جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۲۳۹۵
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۴

فکرشهر: معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه با اشاره به رویکرد قوه قضائیه به حمایت از افراد در معرض خطر گفت: سند تحول قضائی نگاه حمایت جدی نسبت به کودکان و نوجوانان دارد.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام محمد مصدق صبح چهارشنبه در کارگاه آموزشی حقوق اطفال و کودکان و نوجوانان در بوشهر اظهار داشت: برگزاری این کارگاه‌ها در سطح کشور به صورت جدی دنبال می‌شود و ۳۰ کارگاه تا پایان سال برگزار می‌شود.

وی از هم اندیشی با همکاران قضائی و سایر افراد متخصص در حوزه کودکان و نوجوانان خبر داد و اضافه کرد: تلاش می‌شود تا با این برنامه‌ها در عمل نگاه متفاوتی نسبت به اطفال و نوجوانان صورت گیرد.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه با اشاره به اینکه قضات باید نحوه برخورد و ارتباط با اطفال و نوجوانان را بدانند تصریح کرد: با هدف کمک به کودکان و نوجوانان و نگاه ارفاقی به این قشر، طرح‌ها و لوایح متعدی به دولت و مجلس ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه سند تحول قضائی نگاه حمایت جدی نسبت به کودکان و نوجوانان دارد، خاطرنشان کرد: این سند به تازگی ابلاغ شده‌است و تلاش می‌شود اجرایی شود.

مصدق با اشاره به رویکرد قوه قضائیه به حمایت از افراد در معرض خطر خاطرنشان کرد: مجازات افراد زیر ۱۸ با مجازات افراد بالای ۱۸ سال تفاوت دارد و این مسئله نشان دهنده رویکرد حمایتی جمهوری اسلامی در مورد افراد در معرض خطر است.

وی با اشاره به تاکید دین اسلام بر نگاه ویژه به کودکان و نوجوانان، اضافه کرد: یکی از اولویت‌های دستگاه قضا این است که نگاه متفاوتی به اطفال و نوجوانان صورت گیرد.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه از توسعه و ترویج حمایت از افراد در معرض خطر بویژه اطفال و نوجوانان خبر داد و افزود: دستاوردهای معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه در زمینه حمایت از اطفال و نوجوانان گویای توجه ویژه به این موضوع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر