جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۲۴۰۲
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: اعتراف رئیس جمهوری آمریکا به ترور حاج قاسم سلیمانی اوج خباثت و دشمنی با ملت ایران بود، اما امروز انتقام سخت الهی او را سرنگون کرد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمد تقی ایرانی روز چهارشنبه در نشست با رئیس و شورای اجرایی حزب اعتدال و توسعه استان بوشهر افزود: سپهبد حاج قاسم سلیمانی سردار رشید ایرانی جهان اسلام، همواره در راستای اعتلای ایران اسلامی تلاش و مجاهدت کرد و بعد از شهادت ایشان نیز مردم در مراسم تشییع پیکر پاک ایشان سنگ‌تمام گذاشتند و این نشانه محبوبیت، مردم‌داری، اخلاص و ایمان آنان است.

وی اضافه کرد: همه باید در مسیر شهدا و در راستای اعتلای ایران اسلامی با تمام توان و ظرفیت حرکت کنیم و هیچ فرصتی را  برای خدمتگزاری به مردم هدر ندهیم.

ایرانی با اشاره به تغییر و تحولات اخیر در ایالات متحده آمریکا تصریح کرد: شرایط حساسی را پشت سر گذاشته‌ایم و شرایط حساسی پیش روی ما است و انتخابات اخیر آمریکا از جمله اتفاق‌های نادری بود که به وقوع پیوست.

وی بیان کرد: مردم آمریکا به عوام فریبی و پوپولیسم *نه گفتند* و این نقطه عطفی در حوزه بین‌الملل است و رفتن و سقوط ترامپ یک رویداد مهم است که امید می‌رود درس عبرتی برای جانشین ایشان در احترام به کشورهای مستقل و مداخله نکردن در جهان باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر یادآور شد: آمریکایی که ادعای دموکراسی خواهی داشت و خود را مهد دموکراسی می‌دانست، کارش به جایی رسید که کنگره آمریکا به عنوان نماد مردم‌سالاری آن کشور مورد هجوم قرار گرفت و این رویداد نمادی از وضعیت آشفته این کشور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حزب اعتدال و توسعه دارای نظم، انضباط، ساختار حزبی خوب و از یک مشی ساختارمند برخوردار است و به تازگی تاثیرگذاری خوبی در سپهر سیاسی کشور داشته است.

ایرانی ادامه داد: هر کس مسئولیتی می‌پذیرد باید به مردم پاسخگو باشد و هیچ مدیر و مسئولی نمی‌تواند از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند.

وی  افزود: فعالان اجتماعی با رصد مشکلات، معضلات، دغدغه‌های مردم و انتقال این دغدغه‌ها به مسئولان در واقع مشاوره مجانی می‌دهند و مسئولان باید از فضای نقد منصفانه استقبال کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی  استاندار بوشهر گفت: هیچ نهاد دولتی نباید از رسانه‌ها و فعالان اجتماعی شکایت کند و هر مدیری که مسئولیتی می‌پذیرد بداند در معرض قضاوت افکار عمومی است و ابزار نظارت مردم رسانه‌های جمعی و نهادهای عمومی غیر دولتی هستند.

ایرانی بیان کرد: البته فعالان اجتماعی و رسانه‌ها نیز باید اخلاق و انصاف را در گزارش‌ها و نقدهای خود رعایت کنند و با قانون‌مداری و حفظ آبروی افراد به وظیفه اطلاع رسانی خود عمل کنند و در همه حال خود را ناظر بر اعمال خود بدانند.

وی گفت: ما به فعالان اجتماعی و رسانه‌ها مجوز داده‌ایم که آنها مشکلات، معضلات و کمبودها را ببینند و نقد کنند و به عنوان مسئول باید نقدهای مشفقانه را با جان و دل پذیرفت و دنبال شکایت نبود.

ایرانی یادآور شد: مدیران و مسئولان باید به فعالان رسمی و شناسنامه‌دار پاسخگو باشند و نباید تنها انتظار تعریف و تمجید داشته باشند.

وی تاکید کرد: مدیران و مسئولان باید به نقدها با تمام وجود پاسخ دهند تا برخی فکر نکنند تافته جدا بافته از مردم و مصون از نظارت قانون هستند؛ همه در برابر قانون و رعایت حقوق جامعه یکسان هستند.

ایرانی افزود: مسئولان باید به محیط زیست و محیط زندگی مردم احترام بگذارند و اعتقاد قلبی من این است که محور و اصل برای ما زیر فصل حقوق ملت معنا پیدا می‌کند در همین راستا باید از محیط زندگی مردم حراست کنیم و اجازه ندهیم آسیبی به این محیط وارد شود.

وی تاکید کرد: بستر فعالیت قانونی برای فعالان حوزه اجتماعی و رسانه فراهم است و چنانچه از طرف دستگاه‌های وابسته به دولت شکایتی در دستگاه قضایی مطرح است سریع باید پیگیری و با کمک رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان اینگونه دعاوی متوقف و رفع و رجوع شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر