جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۲۴۱۶
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷

فکرشهر: اعتماد نوشت: ابوالقاسم رئوفیان، دبیرکل حزب اصولگرای ایران‌زمین و از چهره‌های حزبی نزدیک به محسن رضایی درباره تلاش مجدد رضایی برای رسیدن به «پاستور» گفت: «به هر حال برخی می‌خواهند خود را مجدد در معرض رأی قرار بدهند. این اقدام بدی نیست. اگر بد بود، قانون آن را منع می‌کرد. این طیف از کاندیداها، احتمالا با این تصور وارد صحنه می‌شوند که شاید در این فاصله اتفاقاتی رقم خورده باشد و احیانا ظرفیت‌هایی را که علاوه بر آن‌چه در گذشته وجود داشته، فراهم کرده‌اند، به عنوان داشته‌های خود به مردم ارایه دهند.»

رئوفیان معتقد است: «به نظر می‌آید هرکدام از این چهره‌های مطرح برای انتخابات سال آینده، از عقبه‌ای برخوردارند. حالا ممکن است که پایگاه رأیشان بهتر شده باشد و ممکن هم هست که اتفاق خاصی نیفتاده باشد. اما این حق هر فردی است که وارد عرصه رقابت شود و پس از تأیید صلاحیت ازسوی شورای نگهبان، این مردم هستند که قضاوت نهایی را می‌کنند.»

رئوفیان در توضیح احتمال توفیق رضایی باتوجه به چند نوبت شکست در انتخابات و ناکامی در جلب آرای عمومی در گذشته، می‌گوید: «اگر دوره‌های قبل هم برخی تلاش‌ها در راستای ایجاد ذهنیتی مبنی بر اینکه آقای رضایی رأی نمی‌آورد، در کار نبود، شاید وضع بهتری داشت. هر دوره‌ای که ایشان آمدند، موجی به‌راه افتاد مبنی بر اینکه آقای رضایی کاندیدای خوبی است ولی رأی ندارد و همین مساله موجب می‌شد که ایشان رأی نیاورد.»

این چهره نزدیک به دبیر کنونی مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین گفته است: «دوره‌های پیش هم کاندیداهای مختلف را مقایسه می‌کردم و می‌دیدم که هیچ‌کدام از برنامه‌هایی که دیگر کاندیداها ارایه می‌کردند، شبیه برنامه نبود اما آقای رضایی به‌واقع برنامه ارایه می‌داد.»

او می‌گوید:«آقای رضایی مدیری برنامه‌محور است و با ارایه برنامه وارد عرصه انتخابات می‌شود. ضمن اینکه باید در نظر داشت ایشان تنها فردی نیست که در انتخاباتی شکست خورده و دوباره در آن شرکت می‌کند.درحال حاضر افراد دیگری هم مطرحند که در انتخابات گذشته نتوانستند رأی لازم را کسب کنند و می‌خواهند بار دیگر وارد عرصه انتخابات شوند.»

رئوفیان البته از کسی نام نبرده اما سخنانش به‌روشنی به محمدباقر قالیباف اشاره دارد. رییس این روزهای مجلس که همچون رضایی چند نوبت در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کرده و باز همچون او، موفق به کسب آرای لازم نشده اما بار دیگر عزم «پاستور» کرده و ظاهرا با جدیت در حال برنامه‌ریزی و فعالیت برای رسیدن به کرسی ریاست‌جمهوری است.

رضایی اما در حالی خود را بار دیگر آماده کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری می‌کند که برخی اقدامات او در مجمع تشخیص ازجمله مخالفت با تصویب دو لایحه بلاتکلیف در بحث FATF با انتقادهایی مواجه شده و همین می‌تواند بخشی از آرای او در انتخابات پیشین را نیز تحت‌الشعاع قرار دهد.

رئوفیان درباره تأثیر مخالفت دبیر کنونی مجمع تشخیص مصلحت نظام با تصویب لوایح CFT و پالرمو بر پایگاه رأی رضایی گفته است: «نگاه جامعه نسبت به لوایح مربوط به‌FATF صددرصد مثبت نیست. همچنین نگاه 100درصد منفی نیز بر جامعه حاکم نیست. اما اگر فضایی فراهم شود که افراد بتوانند دلایل خود را درباره نظری که نسبت به لوایح مربوط به FATF دارند، بیان کنند شاید بتوانند افکار عمومی را در این باره قانع کنند و آنان را با خود همراه کنند. اما به‌هرحال باید در نظر داشت که اینها همه احتمالات است و باید دید در عمل چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.»

این چهره اصولگرای نزدیک به محسن رضایی می‌گوید: «تا سوالی مطرح نشود، پاسخی هم به میان نمی‌آید! در این باره نیز باید پرسش و پاسخ مطرح شود تا آقای رضایی نظر خود را مطرح کنند.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر