پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۲۴۲۷
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲

فکرشهر: فرماندار کنگان گفت: همزمان با آغاز دهه مبارک فجر ۹۵ پروژه عمرانی و اقتصادی با ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در شهرستان کنگان افتتاح و اجرایی می‌شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سیدعلی پاک نژاد روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان کنگان افزود: از این تعداد عملیات اجرایی ۲۳ پروژه آغاز و ۷۲ پروژه نیز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: با وجود همه مشکلات پیش روی دولت در حوزه‌های مختلف از جمله تحریم، اما اجرای این حجم از پروژه‌های عمرانی نشان از اهتمام دولت به توسعه کشور دارد.

پاک نژاد تاکید کرد: دهه فجر فرصتی برای تبیین خدمات نظام کارآمد دینی از جمله دولت جمهوری اسلامی ایران است و خدمات دولت باید در این بازه زمانی به خوبی بازگو شود.

وی یادآور شد: با وجود همه فشارها و مشکلات داخلی و خارجی دولت اما در حوزه خدمت‌رسانی به مردم کارها و خدمات بزرگ و موفقیت‌های زیادی داشته است.

فرماندار کنگان با اشاره به روز ملی هوای پاک گفت: این شهرستان به دلیل صنعتی بودن آسیب زیادی در حوزه آلایندگی‌ها متحمل شده است و بایستی شرکت‌های مستقر در منطقه برای برطرف کردن این آلایندگیها چاره‌ای اساسی بیندیشند.

پاک نژاد عنوان کرد: روز کنگان از ۲۴ تا سی‌ام بهمن برگزار می‌شود و باید در این ایام و بدین مناسبت توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان کنگان معرفی و از آنان در راستای توسعه شهرستان بهره برد.

وی گفت: روز کنگان و هفته نکوداشت برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی فرصتی برای جلب و جذب سرمایه‌گذاران در راستای رونق و توسعه این شهرستان است.

وی مهارت را پیش شرط موفقیت دانست و با تاکید بر مهارت محوری در جامعه افزود: ترویج فرهنگ مهارت در شهرستان صنعتی کنگان با بهره گیری از همه ظرفیت‌ها از جمله فنی و حرفه ای ضروری است.

پاک نژاد با اشاره به انتخابات ۱۴۰۰ گفت: همه باید در راستای برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم که باعث تضمین نظام دینی است تلاش و زمینه را برای مشارکت مردم و رقابت سالم در انتخابات فراهم کنیم.

فرماندار کنگان گفت: با توجه به خطر شیوع دوباره ویروس کرونا هر گونه چادر زدن در پارک‌ها و سواحل شهرستان کنگان ممنوع است و نیروی انتظامی و شهرداری اجازه این کار را به مسافران ندهند.

امام جمعه کنگان گفت: استفاده از ظرفیت آب‌شیرین کن و  اصلاح شبکه فرسوده آب این شهرستان می‌تواند گره گشای بخشی از مشکل کم آبی این شهرستان را برطرف کند.

حجت الاسلام محمود محمودی افزود: همچنین از ایجاد صف‌های طولانی و توزیع نامناسب روغن در این شهر گلایه و خواستار ورود دستگاه‌های مسئول برای حل و ساماندهی این مشکل شد.

امام جمعه کنگان با اشاره به کاهش قیمت دلار بیان کرد: اینکه با افزایش قیمت دلار کالاها چند برابر گران شوند اما با کاهش قیمت دلار تغییری در قیمت‌ها صورت نگیرد بی انصافی است و بایستی دستگاه‌های مسئول و نظارتی با ورود جدی و قاطعانه به این موضوع، زمینه کاهش قیمت کالاهای اساسی و کاهش فشار به مردم را فراهم کنند.

محمودی با اشاره به هجوم مسافران به کنگان گفت: دستگاه‌های مسئول اجازه چادر زدن در پارک‌ها و سواحل این شهر را ندهند و مانع از شیوع دوباره  ویروس کرونا در این خطه شوند.

امام جمعه اهل سنت کنگان گفت: امروز بهترین راه پاسداشت دهه فجر و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی خدمتگزاری به مردم است.

شیخ محمد جمالی افزود: فلسفه مسئولیت در حکومت دینی خدمت صادقانه و بی منت به مردم است و این مهم بایستی نصب العین مسئولان باشد.

امام جمعه سیراف گفت: دعواهای سیاسی دردی از مشکلات مردم حل نمی‌کند و امروز به جای سیاسی بازی باید کاهش مشکلات مردم بویژه در حوزه معیشتی در دستور کار همگان قرار گیرد.

حجت الاسلام محمد صادق عاشوری افزود: وعده‌های بی عمل موجب کاهش امید در مردم می‌شود و مسئولان اگر توان انجام کاری را ندارند قولی به مردم ندهند.

امام جمعه سیراف با اشاره به مشکلات بخش سیراف در حوزه اداری گفت: راه اندازی نمایندگی ادارات در این بخش از مطالبه‌های مهم مردم است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر