جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۲۴۷۸
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴

فکرشهر: جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: صنعت کشور بویژه بخش‌های ساختمان و خودروسازی نیازمند پیوست‎‌های امنیتی و انتظامی است.

به گزارش فکرشهر، سردار قاسم رضایی روز پنجشنبه در بوشهر به رسانه‌ها اعلام کرد: اگر سرقت منزل یا خودرویی صورت می‌گیرد باید ایمنی آن نیز وجود داشته باشد که با وجود پیوست امنیتی و انتظامی خلاء نبود ایمنی آنها برطرف می‌شود.

وی بیان کرد: در این ارتباط باید قوانین و مقرراتی تعریف و دولت و مجلس برای تحقق این مهم به طور جد آن را در دستور کار قرار دهند تا دغدغه نیروی انتظامی به عنوان متولی آرامش با ظرافت خاص و ویژه دنبال شود.

رضایی ادامه داد: ساختمان‌ها و خودروهایی که براحتی و در کمترین زمان ممکن امکان ورود و سرقت از آنها فراهم است به طور حتم باید پیوست انتظامی امنیتی داشته باشند و در کنار آن صاحبان اموال نیز باید مقررات را رعایت کنند.

وی اظهار کرد: برخی از قوانین باید بازدارنده باشد زیرا وقتی سارقی دستگیر شده و به ۲۰ بار سرقت اعتراف می‎کند تعریف خاصی دارد که یک جا خلاء اجرا قانون و یک جا نیز شاید به دلیل ضعف قانون باشد.

رضایی ادامه داد: در صورتی که قوانین و مقررات بازدارنده باشد چنین سرقت‌هایی از سوی یک نفر به صورت مستمر صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: برای برخی مجرمان انجام جرم و به نوعی رفتن به بازداشتگاه و زندان عادی شده و باید با بررسی و بازنگری در قوانین مدیریت لازم پیرامون آن صورت گیرد.

رضایی اظهار کرد: نیروی انتظامی با نگاه انقلابی خود نفرات و رزمندگانی از سرباز، درجه‌دار و افسر دارد همه با این روحیه از دستاوردهای انقلاب اسلامی در همه جای کشور از جمله استان بوشهر مرزبانی می‌کنند.

جانشین فرمانده ناجا گفت: استان بوشهر به دلیل موقعیت مرزی، وجود تاسیسات بسیار مهم کشوری و مردمی انقلابی شرایط و جایگاهی خاصی دارد و در کنار دریایی و مرزی بودن استان، مشکلاتی نیز در ارتباط با قاچاق کالا وجود دارد.

وی اظهار داشت: در استان بوشهر با اشراف اطلاعاتی و تسلط در اجرا پیرامون کالاهای اساسی و همچنین کالاهای مخل امنیت در حوزه مرز و انتظامی میزان کشف کالای قاچاق از ابتدای سال جاری تاکنون به ترتیب رشد ۲۹ و ۶۰ درصدی داشته‌است.

رضایی ادامه داد: با هدف گذاری جدی در کشور و بویژه مرزهای شرقی کشفیات موادمخدر بیش از ۳۰ درصد در مقایسه با میزان بسیار بالای سال گذشته افزایش حاصل شده‌است.

وی گفت: در حوزه مقابله با سرقت به عنوان یکی از دغدغه‌های جدی کشور بویژه استان بوشهر اقدام‌های قابل توجهی دیده می‌شود که در برخی از این حوزه‌ها زیرساخت‌ها بخوبی تعریف نشده‌است.

رضایی اظهار کرد: در حوزه شکایت‌های مردم در جرم‎های مختلف هیچ رسوبی و رکودی در کلانتری‌ها وجود ندارد و به محض مراجعه و تشکیل پرونده فرد مجرم اعمال قانون می‌شود.

وی عنوان کرد: با وجود اینکه تناسبی بین امکانات و ماموریت‌ها وجود ندارد اما با فداکاری موجود در حوزه انتظامی اقدام‌های این حوزه به نحو شایسته‌ای در حال انجام است.

رضایی اظهار کرد: با این حال باید پازل‌هایی نیز برای رسیدگی به جرم تعریف شود و امروز می‌بینم در آگاهی‌ها و بحث‌های امنیتی رسوب پرونده نداریم که این مهم در گزارش‌های ارزیابی ها نیز نمایان شده‌است.

وی افزود: امروز هماهنگی بسیار خوبی بین نیروی انتظامی و دستگاه قضایی وجود دارد اما برای برخی از جرم‌ها باید قانون ویژه مجرمان به صورت میدانی بررسی شود.

و وحشت وی یادآور شد: همه امکانات نیروی انتظامی از مردم و برای آرامش و آسایش آنها است لذا هر فردی یا گروهی بخواهد آرامش مردم را برهم بریزد این موضوع خط قرمز نیروی  انتظامی است، فرقی هم ندارد که فردی با سلاح گرم و یا سرد و اینکه با سابقه و یا بدون سابقه بخواهد با آرامش مردم بازی کند چون اجرای طرح در نیروی انتظامی در لحظه صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: در همین ارتباط یگان ویژه که در اصل برای کنترل اجتماع‌ها و ایجادکنندگان ناآرامی در سطح جامعه است برای این موارد آمادگی ایجاد و ساز و کار آن نیز فراهم شده‌است.

رضایی بیان کرد: مقابله با واردات و قاچاق سلاح نیز خط قرمز نیروی انتظامی است و در هدف‌گذاری این نیرو براساس قانون مسیری آغاز شده‌است تا جامعه به این برسد که هر فرد دارنده سلاح غیرمجاز باشد باید احساس ناامنی کند.

وی ادامه داد: کسانی که سلاح مجاز دارند خود به خود باید تمامی قوانین را رعایت کنند و کسی که سلاح گرم غیرمجاز دارد باید احساس ناامنی کند.

رضایی گفت: در برخی موارد گزارش‌های دریافت شده که در برخی مناطق کشور بدعتی به عنوان عادت منطقه مبنی برتیراندازی در مراسم سوگواری یا عروسی گذاشته شده‌است که این خلاف قانون و جرم تلقی می‌شود و نیروی انتظامی نیز اجازه نخواهد داد این بدعت‌ها تبدیل به عادت شود.

وی اظهار کرد: از رسانه‌ها انتظار است که در بحث جلوگیری از فرهنگ سازی کاذب این طور موارد با جدیت ورود کنند.

رضایی بیان کرد: نیروی انتظامی در این ارتباط تشکیل میزگردهایی در استان‌ ها و شهرهای‌های هدف را پیش بینی کرده تا موضوع استفاده نکردن از سلاح در مراسم مختلف تبیین کند.

وی ادامه داد: در برخی از استان‌‎ها به دلیل تیرانداری بی مورد شماری کشته و خانواده داغدار می‌شوند که نیروی انتظامی براساس وظیفه قانونی خود آن را رصد می‌کند.

رضایی گفت: همچنین دشمنان گروه‌هایی در برخی از کشورهای همسایه با اسم‌های مختلف درست کرده‌اند که خودشان نیز به ساختن این گروه‌های تروریستی اذعان می‌کنند.

وی افزود: در این ارتباط مرزبانی با اقتدار از مرزهای کشور صیانت می‌کند و ضمن اشراف اطلاعاتی بسیار بالا هماهنگی و دیپلماسی مرزی با کشورهای همسایه و بویژه حوزه خلیج فارس دارد.

رضایی بیان کرد: امروز آمادگی نیروی انتظامی در حوزه‌های انتظامی و مرزبانی نسبت به سال‌های گذشته ارتقا قابل توجهی یافته‌است.

وی افزود: کشور در سال ۱۴۰۰ رویداد انتخابات را دارد که از هم اکنون در بخش‌های مختلف رصد لازم انجام می‌شود تا چگونه انتظامات آن را مدیریت و تمام برنامه‌ها رصد و دنبال کنند.

رضایی بیان کرد: انتطار بر این است تا همه مردم با حضور در صحنه سرنوشت ساز انتخابات سیلی دیگری بر بدخواهان این نظام خواهند زد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر