جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۲۴۷۹
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷

فکرشهر: معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: رشد جمعیت در شهرهای جدید کشور به ۱۲ درصد افزایش یافته که این میزان ۶ برابر رشد جمعیتی کلان‌ شهرهای کشور است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حبیب الله طاهرخانی پنجشنبه شب در نشست خبری در شهر جدید عالی‌شهر افزود: این افزایش جمعیت نشان می‌دهد برای بخش متوسط اجتماعی در شهرهای جدید جذابیت سکونت ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر اقبال به شهرهای جدید روز به روز در حال افزایش است و این مهم به تامین مسکن و تعادل آن در کلان شهرها کمک شایانی می‌کند.

طاهرخانی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در شهرهای جدید باید همچنان افزایش یابد تا چشم‌انداز بهتری برای آنها محقق شود گفت: سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های اجتماعی و فرهنگی شهرهای جدید از جمله عالی‌شهر به نقطه مطلوبی رسیده و چشم انداز آن مثبت‌تر شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ادامه داد: در این بین شهر جدید عالی‌شهر به عنوان یکی از شهرهای جدید در سال‌های اخیر در مسیر مناسب حرکت کرده و این روند در سایر شهرهای جدید نیز در حال دنبال شدن است.

وی گفت: یکی از نقطه‌های تمرکز در شهرهای جدید ارتقای کیفیت زندگی است که تحقق این مهم نیازمند احداث یک سری زیرساخت‌های اجتماعی و فرهنگی است و برهمین اساس در این شهرها توسعه کالبد و شبکه‌های اجتماعی آنها بر احداث تقدم دارد و باید با احداث زیرساخت‌های موردنیاز نسبت به آن اقدام کرد.

طاهرخانی ادامه داد: در این زمینه توسعه پارک‌ها و فضاهای باز شهری از رویکردهای اصلی توسعه کالبد شهری است تا از این طریق جامعه متفرقی که در زمان محدودی در کنار هم قرار گرفتند به معنی واقعی شهر را تشکیل دهند.

وی یادآور شد: سیاست مهم در ایجاد شهرجدید در گرو حمل و نقل مناسب بین شهرهای مادر و شهرهای جدید است که در شهر جدید پرند با همکاری شهرداری تهران این مهم در دستور کار قرار گرفته و امید می‌رود به زودی عملیات اجرایی آن آغاز شود.

به گفته طاهرخانهی ادامه داد: در ارتباط با شبکه حمل و نقل ریلی شهرجدید بهارستان اصفهان نیز امید می‌رود این پروژه زودتر به بهره‌برداری برسد.

وی اظهار کرد: در ارتباط با پروژه شهر جدید گل‌بهارمشهد نیز کار احداث شبکه ریلی آنها چندین سال است که آغاز شده و ایجاد زمینه لازم برای سرعت‌دهی به پروژه حمل و نقلی آن در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور یادآور شد: احداث ۱۱ شهر جدید در دستور کار قرار گرفته که از این شمار احداث یکی از آنها با نام تیس در چابهار آغاز شده است.

طاهرخانی ادامه داد: استقرار پارک علم و فناوری در پردیس به عنوان کارخانه نوآوری و تبدیل شهر جدید صدرا به یک قطب درمانی از طریق احداث چندین بیمارستان و دانشگاه نیز در حال انجام است همچنین استقرار کارخانه نوآوری در دیگر شهرهای جدید نیز در دستور کار قرار گرفته تا توسعه اشتغال خلاق در سطح این شهرها محقق شود.

وی در ارتباط با احداث مسکن ملی نیز گفت: در برخی از شهرهای جدید برای تامین مصالح به دلیل کمبود سیمان مشکلاتی ایجاد شده که در استان بوشهر نیز این مهم از طریق شورای مسکن استان بررسی می‌شود.

طاهرخانی در ارتباط با اجرای شبکه حمل و نقل ریلی برای مسیر شهر جدید عالی‌شهر بوشهر اظهار کرد: ایجاد زیرساخت برای مترو  بسیار پرهزینه و کاری دشوار است و باید منتطر ماند تا مطالعات مربوط به استعلام‌های بوشهر در حوزه ریل استخراج شود.

وی ادامه داد: شبکه فاضلاب نیز یکی از کمبودهای اساسی شهر جدید عالی‌شهر است که در مذاکره با استاندار بوشهر اجرای این شبکه را از اولویت‌های استان عنوان کرد و باید رویکردی که برای احداث درمانگاه جامع سلامت ایجاد شده برای احداث شبکه فاضلاب نیز ایجاد شود.

طاهرخانی در ارتباط با شهر جدید سیراف نیز اظهار داشت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته این شهرجدید به "نایبند" تغییر نام می‌دهد و با هدف سکونت جمعیت، احداث زیرساخت‌های آموزشی و درمانی نیز در این مرکز مورد توجه قرار گرفته است.

 وی افزود: با توجه به شرایط خاصی که برای احداث سکونتگاه در عسلویه وجود دارد احداث این شهر جدید با توجه به شرایط مناسب به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گرفته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر