جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۲۵۱۵
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰

فکرشهر: فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: ماموران حفاظتی واحد منابع طبیعی بخش بوشکان روز گذشته یک دستگاه وانت نیسان حامل چوب را در مسیر جاده کلمه به بوشکان متوقف کردند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سرهنگ فیض الله رزمجو افزود: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی بخش بوشکان پس از بازرسی مدارک و محموله متوجه شدند که چوب‌های قطع شده از گونه درختان آکاسیا و کهور است که فاقد مجوز برای قطع و حمل از ادارات منابع طبیعی است.

وی بیان کرد: هرگونه قطع و حمل چوب درختان جنگلی در زمین‌های ملی جرم است و حمل چوب درختان دست کاشت در اراضی مستثنیات نیز نیاز به کسب مجوز از اداره منابع طبیعی دارد و هر گونه اقدام این چنینی بدون مجوز منابع طبیعی، غیر قانونی و جرم به شمار می‌رود.

رزمجو ادامه داد: برهمین اساس خودرو متخلف با هماهنگی فرماندهی انتظامی شهر کلمه و قاضی کشیک در محل پارکینگ نیروی انتظامی توقیف و پرونده تخلف در همان لحظه تشکیل شد.

وی یادآور شد: در سال جاری تاکنون سه فقره کشف چوب به حجم ۱۵.۸۱۳ مترمکعب و پنج فقره کشف زغال به میزان ۷۲۴ کیلوگرم کشف و هشت دستگاه خودرو متخلف نیز توقیف شده‌است.

رزمجو بیان کرد: با توجه به اینکه  طبیعت و زمین‌های ملی متعلق به مردم بوده و حافظان اصلی آن نیز خود مردم هستند از آنان می‌خواهیم با اطلاع رسانی هرگونه تخلف در عرصه‌های طبیعی را از طریق تلفن گویای ۱۵۰۴ و در آینده نزدیک تلفن ۱۳۹ یاریگر ما  باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر