جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۲۵۹۶
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷

فکرشهر: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: تاکنون ۲میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به خسارت دیدگان از سیل آذرماه امسال در این استان پرداخت شده‌است.

به گزارش فکرشهر، حمید حیدری بریدی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در حادثه سیل ۱۶ آذر ماه استان بوشهر یکهزار و ۳۸۸ واحد مسکونی شامل ۶۲۱ واحد احداثی و ۷۶۷ واحد تعمیراتی در شهرستان‌های گناوه، دیلم و دشتستان دچار خسارت شدند.

وی بیان کرد: با تمهیدات انجام شده در زمان حاضر عملیات اجرایی ۲۰۰ واحد و کار تعمیرات ۷۰ درصد واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل در استان بوشهر آغاز شده‌است.

حیدری بریدی اضافه کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای بازسازی واحدهای مسکونی شهری، ۱۵ میلیون تومان برای اماکن روستایی و تجاری و برای تامین لوازم زندگی و معیشتی نیز ۱۵ میلیون تومان به صورت بلاعوض به خسارت دیدگان از این سیل پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: برای بازسازی واحدهای مسکونی شهری ۱۰۰ میلیون تومان و واحدهای مسکونی روستایی ۸۰ میلیون تومان و برای تعمیر واحدها نیز ۳۰ میلیون تومان وام کم‌بهره ۱۵ ساله تعلق می‌گیرد.

حیدری بریدی با اشاره به اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی گفت: در زمان حاضر از ۷۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی در ۸۲۳ روستا و آبادی ۴۳هزار و ۸۹۰ واحد در این استان مقاوم سازی، بازسازی و بهسازی شده‌است.

وی ادامه داد: از مجموع واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان بوشهر ۴۳ درصد واحدهای مسکونی باقی مانده‌است که براساس برنامه ریزی انجام شده تا سال ۱۴۰۶ باید ۷۰ درصد کل واحدهای روستایی مقاوم سازی شوند.

حیدری بریدی با بیان اینکه طرح مقاوم سازی مسکن روستایی از سال ۸۴ در استان بوشهر آغاز شده‌است گفت: براساس آمارها ۵۷ درصد واحدهای مسکونی روستایی در استان بوشهر در قالب طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی مقاوم سازی شده و این آمار از میانگین ۴۸ درصدی کشور بالاتر است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: همچنین سهمیه امسال مقاوم سازی مسکن روستایی در این استان ۲هزار و ۵۰۰ واحد است که تاکنون یکهزار و ۴۵۰ واحد به بانک‌ها معرفی و از این تعداد نیز عملیات مقاوم سازی ۹۷۰ واحد مسکونی آغاز شده‌است.

وی ادامه داد: تسهیلات مقاوم سازی امسال ۵۰ میلیون تومان و ۱۵ میلیون تومان نیز به صورت بلاعوض تعیین شده‌است.

حیدری بریدی ساخت واحدهای مسکونی برای خانواده‌های دارای ۲ معلول را از جمله دیگر برنامه‌های این نهاد عنوان کرد و گفت: سهمیه استان بوشهر ۲۳۸ واحد مسکونی است که تاکنون عملیات اجرایی ۷۰ درصد این واحدها به پایان رسیده و مابقی نیز در مراحل پایانی قرار دارند.

وی بیان کرد: احداث ۴۶۱ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی در شهرهای دیلم، خورموج، دیر و بنک آغاز شده و در قالب گروه‌های ساخت در اجرای طرح اقدام ملی مسکن ۶۰ سرمایه‌گذار در شهر اهرم مشارکت می‌کنند که تاکنون ۱۶ نفر مراجعه کرده‌اند.  

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر