پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: به خاطر شرایط شیوع کرونا در کشور، امسال راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه برگزار نخواهد شد و همه ویژه برنامه‌های دهه فجر به صورت مجازی برگزار می‌شود...
کد خبر: ۸۲۶۱۱
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: به خاطر شرایط شیوع کرونا در کشور، امسال راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه برگزار نخواهد شد و همه ویژه برنامه‌های دهه فجر به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش فکرشهر از استانداری بوشهر، عبدالکریم گراوند در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت:  با توجه به وضعیت کنونی استان در مورد بیماری کرونا، نباید دچار ساده انگاری و خوش خیالی شویم چرا که بیماری تمام نشده و رفتاری ناشناخته دارد.

وی بیان کرد: بر اساس گزارش وزارت بهداشت، شاهد خیز آرام بیماری کرونا در برخی استانها هستیم، لذا اگر پروتکل ها و دستورالعملهای بهداشتی را رعایت نکنیم ممکن است در ایام نوروز مجددا به محدودیت های مختلف متوسل شویم.

استاندار بوشهر با اشاره به همکاری بسیار خوب مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی، تصریح کرد: مناسب ترین وسیله برای مقابله باویروس کرونا، زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی است.

گراوند تاکید کرد: اگر می خواهیم اصناف و بازار در ایام نوروز فعال باشند و همچون سال گذشته دچار محدودیت و تعطیلی نشوند، انتظار داریم بازاریان همچون گذشته نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام جدی داشته باشند.

استاندار بوشهر بیان داشت: فرمانداران، روسای شبکه بهداشت و درمان و بازرسی استانداری همه امکانات برای تداوم نظارت و بازرسی از اصناف و اماکن مختلف را فراهم کنند.

وی گفت: ادارات استان برای همکاری جهت دورکاری بیماران خاص، جانبازان شیمیایی بر اساس تشخیص دانشگاه علوم پزشکیهمکاری لازم را داشته باشند.

گراوند با تاکید بر جلوگیری از برگزاری آیین های مختلف با هدف عدم تجمعات، گفت: می توان از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری جلسات و برنامه ها و یادواره شهدا استفاده کرد.

استاندار بوشهر گفت: به خاطر شرایط شیوع کرونا در کشور، امسال راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه برگزار نخواهد شد و همه ویژه برنامه های دهه فجر به صورت مجازی برگزار می شود.

گراوند با بیان اینکه برپایی چادر در سواحل استان ممنوع است، گفت: شهرداران برای جلوگیری از برپایی چادر در سواحل و پارک هایاستان اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به توصیه های وزارت بهداشت، ضمن احترام به همه مردم ایران، امسال به خاطر شرایط کرونایی آماده پذیرایی ازمسافران نیستیم.

گراوند ادامه داد: همچنین امکان سرویس دهی به مسافران در پارک ها وجود ندارد لذا مسافران عزیز از سفر به بوشهر خودداری کنند تاپس از ریشه کنی بیماری کرونا، به بهترین شکل میزبان مهمانان گرانقدر از سراسر کشور باشیم.

استاندار بوشهر با بیان اینکه کمرنگ شدن استفاده از ماسک نگران کننده است، افزود: از اصناف انتظار داریم همه امکانات را برای رعایت پروتکل های بهداشتی فراهم کنند و در استفاده از ماسک پیشگام باشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیزبا بیان اینکه هم اکنون شیب بیماری کرونا در استان نزولی است گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۱۸ هزار و ۱۶۰ بیمار شناسایی و ۸۴۳ نفر فوت شده اند.

خواجه ئیان افزود: با اجرای محدودیت‌ها از ابتدای آبان بیماری کنترل شد که طبق آمار‌ها بیش‌ترین فوتی‌ها به ترتیب مربوط به بوشهر، دیلم و دشتستان است و کم‌ترین مربوط به دیر و دشتی است و هم شهرستان‌های استان در وضعیت آبی بوده و تنها تنگستان در وضعیت زرد کرونایی است.

وی اضافه کرد: از هر ۱۰ هزار سالمند ۷۰ نفر جان خود را از دست داده اند و در مجموع از هر ۱۰ هزار نفر هشت و دو دهم درصد براثر ابتلا به کرونا جان باخته اند که بیش‌تر فوتی‌ها کسانی بودند که دارای بیماری مزمن مانند دیابت، فشار خون و بیماری‌های قلبی عروقی بوده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: طرح شهید سلیمانی نیز به خوبی عمل کرده و تا کنون ۴ هزار و ۱۶۱ نفر غربالگری شدند برای ۱۴۷ نفر مراقبت در منزل انجام شده و ۹ نفر هم بستری شده و ۸۳۲ بسته معیشتی هم تهیه شده است.

خواجه ئیان افزود: ژن جهش یافته وارد کشور شده که کشندگی و سرایت آن به مراتب سریع‌تر از ویروس قبلی است پس باید مراقب بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر