جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۲۶۳۳
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۴

فکرشهر: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: شیوع ویروس کرونا و نگرانی مردم از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ سبب کاهش چشمگیر مراجعه به کتابخانه و امانت گرفتن کتاب در بوشهر شده‌است، طوریکه این میزان در دی ماه سال جاری نسبت به سال گذشته تا ۶۵ درصد کاهش یافته‌‍است.

به گزارش فکرشهر، سید علی هاشمی درگفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: میزان امانت گیری کتاب از کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در دی ماه سال گذشته ۳۹ هزار و ۱۲۲ جلد بود که امسال به ۱۴ هزار و ۲۵۳ جلد در این ماه کاهش یافته است و این کاهش در سایر ماه‌ها نیز به همین نسبت مشاهده می‌شود.

وی افزود: کاهش میزان امانت‌گیری کتاب با کاهش میزان مطالعه ارتباط مستقیمی دارد، بنابراین با توجه به تاثیر سرانه مطالعه در تقویت فرهنگ عمومی لازم است مردم با اعتماد به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در کتابخانه‌ها به مراجعه خود به این مراکز فرهنگی ادامه دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر تاکید کرد: کتاب‌های امانت برده شده پس از بازگشت به مدت ۱۴ روز در قفسه قرنطینه قرار می‌گیرند، مخزن به شکل قفسه‌ بسته در دسترس است، سالن مطالعه با ظرفیت ۳۰ درصد فعالیت می‌کنند و کتابداران نیز به طور کامل بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت دارند.

هاشمی گفت: تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر از ۳۸ هزار و ۳۵۹ نفر پیش از شیوع کرونا در بهمن ماه به ۳۵ هزار و ۶۲۵ نفر در زمان حاضر کاهش یافته است که به معنی تمدید نشدن عضویت در کتابخانه‌ها از سوی ۲ هزار و ۷۳۴ هم استانی است.

وی با بیان اینکه منابع کتابخانه‌های عمومی استان در زمان حاضر به ۹۴۴ هزار و ۳۹۰ جلد کتاب رسیده‌است، اظهار کرد: این مخزن می‌تواند منبع ارزشمندی برای افزایش سرانه مطالعه در جامعه باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر یادآور شد: فضای کتابخانه‌ای این استان با بازگشایی کتابخانه "مبصری" در سال جاری به ۲۴ هزار و ۷۳۴ متر مربع رسیده‌است.

در زمان حاضر ۶۵ کتابخانه عمومی استان بوشهر فعال است که از این تعداد ۴۳ کتابخانه در شهرها و ۲۲ مرکز در روستاها قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر