جمعه ۰۶ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۹۸۴۴
جمعه ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۸

فکرشهر: امام جمعه اردبیل گفت: اعزام جوانان به لبنان منوط به دو مطلب است اول اینکه اسرائیل دیوانگی و حماقت کند و وارد لبنان شود و دوم موافقت سید مقاومت.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل و با حضور پرشور و گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد، با تسلیت حادثه معدن طبس اظهار داشت: فاجعه غم انگیز معدن طبس را به ملت عزیز، به خانواده‌های داغدار و به جامعه کارگری کشور تسلیت عرض می‌کنیم و از دستگاه محترم قضا و دستگاه‌های نظارتی انتظار داریم با بررسی دقیق مقصرین احتمالی را به صورتی شایسته و قاطع عقوبت نمایند اگر در این عقوبت بازدارندگی درست نشود هر اقدام کالعدم خواهد بود.

وی با اشاره به ناکامی رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهداف مورد نظر در غزه تصریح کرد: نتانیاهو در غزه به اهداف خود دست نیافت نه حماس از بین رفت و نه اسراء اسرائیلی آزاد شدند در شمال هم ناکام ماند چون نتوانست سکان اسرائیل را به شهرک‌های خودشان برگرداند و همچنین نتوانست از قدرت حزب الله بکاهد زورش فقط به زن‌ها و بچه‌ها رسید و 42 هزار انسان بی‌گناه را کشت و خودش و ملتش را در دنیا رو سیاه کرد.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: از این به بعد مردم اسرائیل به هر کشوری که بروند با اهانت مردم آن کشور مواجه خواهند شد کشتن زن‌ها و بچه‌ها و بمباران کورکورانه اصلاً ارزش نظامی ندارد و برای ارتش اسرائیل و فرماندهان آن افتخار محسوب نمی‌شود بلکه تماماً ننگ و عار است.

آیت الله عاملی گفت: علت اینکه اسرائیل حاضر به گفتگو با حماس نیست و به طور مدام با بهانه‌گیری آن را به هم می‌زند این است که مذاکره با حماس معنایش این است که حماس هنوز از بین نرفته است و این بزرگترین شکست برای نتانیاهوست چون یک مقصد مهم نتانیاهو از کشتن چهل هزار فلسطینی، از بین بردن حماس بود.

وی ادامه داد: نتانیاهو بعد از حمله پیجری به لبنان گفت؛ اگر سید حسن نصرالله پیام ما را نفهمید من خودم به او می‌فهمانم ولی ماجرا عکس شد و سید حسن نصرالله به او فهماند که حریف حزب‌الله نمی‌شود و لذا یکی از فرماندهان اسرائیلی گفت ما در محاسبه قدرت حزب‌الله اشتباه کردیم ما از قدرت حزب‌الله غافل بودیم و ارزیابی درستی از آن انجام نداده‌ایم.

آیت الله عاملی افزود: حالا شمال اسرائیل در سیطره حزب‌الله است و تمام اهالی آن در پناهگاه‌ها یا اردوگاه‌ها هستند و وسط اسرائیل نیز تحت سیطره موشک یمن درآمد و تمام اهالی وسط اسرائیل به پناهگاه‌ها هجوم آوردند موشک بالستیک قبلی یمن در 6 کیلومتری فرودگاه «بن گوریون» افتاد یعنی انصارالله عمداً فرودگاه را هدف گرفته تا تمام مسافرت‌های توریستی و تمام رفت و آمدها از فرودگاه "بن گوریونگ" قطع شود و این ضربه مهلک به اقتصاد اسرائیل است.

وی تصریح کرد: نتانیاهو در غزه به هیچ یک از اهداف خود دست نیافت و حالا به لبنان هجوم آورده تا با برگرداندن آوارگان اسرائیلی که شمال اسرائیل را ترک کرده اند برای خود کارنامه درست کند در غزه نتوانست با حماس جنگ کند مجبور شد زن و بچه‌ها و انسان‌های بی‌گناه را بکشد و حالا در جنوب لبنان نیز که خود را در برابر حزب الله عاجز می‌بیند به کشتار مردم بی‌گناه روی آورده تا برای حزب الله هزینه درست کند یعنی جان انسان ها را اهرم برای اهداف نامشروع خود قرار داده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مسئولیت تمام این درگیری ها بر عهده اسرائیل است قبلاً در جنوب لبنان درگیری جزئی بود هر کدام مواضع دیگر را گاه گاهی بمباران می‌کردند تا اینکه اسرائیل با حمله پیجری و با ترور فرماندهان حزب الله جنگ را شروع کرد بنابراین تمام مسئولیت‌ها در ازاء کشتار بی‌گناهان و بالا رفتن تنش بر عهده اسرائیل است.

آیت الله عاملی اظهار داشت: این رژیم عفن در غزه تماماً با بی‌ سلاح‌ها و زن و بچه‌ها سر و کار داشت و حالا که به لبنان حمله کرده و با حزب‌الله درگیر شده تازه معنی جنگ را فهمیده است اما چون غیر از شرارت چیزی نمی‌فهمد از رویارویی با نیروهای نظامی طفره می‌رود و سراغ انسان‌های بی‌گناه می‌رود اسرائیل از حمله زمینی می‌ترسد و از آن وحشت دارد تمام توان اسرائیل در برابر حماس و حزب‌الله نیروی هوایی اسرائیل است.

وی اضافه کرد: نیروی هوایی اسرائیل ستون فقرات این رژیم سفاک است این رژیم از همین نقطه غزه و لبنان را زیر بمباران می‌گیرد از جهت حمله زمینی کاملاً فشل و زمین گیر است اگر حزب الله با موشک های نقطه زن فرودگاه‌ها و پایگاه‌های هوایی اسرائیل را بزند کار اسرائیل تمام است و فوراً پرچم سفید بلند می‌کند حزب‌الله با یک محاسبه کاملاً درست تصمیم گرفته به جای مردم عادی فرودگاه‌های نظامی پایگاه‌های هوایی و صنایع نظامی اسرائیل را بزند و زدن آنها برای حزب الله با موشک‌های پیشرفته مثل آب خوردن است.

امام جمعه اردبیل اظهار داشت: حزب الله با پهپادهای نامریی به نام هدهد تمام پایگاه های حساس اسرائیل را قبلاً شناسایی کرده است ناوهای آمریکایی نیز جرات نزدیک شدن و تشکیل پایگاه هوایی بر روی دریا برای اسرائیل را ندارند چون در جنگ معاصر ناوهای جنگی آسان‌ترین هدف برای موشک‌های نقطه زن است و دیگر ناوها در جنگ‌های جدید کارآمدی ندارند.

آیت الله عاملی خاطرنشان کرد: حزب الله از سال‌ها پیش تمام احتمالات را مورد مطالعه دقیق قرار داده است و هیچ اقدامی از حزب الله امر خلق الساعه نیست بنابراین در صورت ادامه جنگ، نیروی هوایی اسرائیل از کار می‌افتد و قبول آتش‌بس نیز نه برای اصلاح امور بلکه برای اصلاح خرابی‌های پایگاه‌های هوایی و برای مشورت با آمریکا و اروپا برای پیدا کردن راه حل برای حفظ نیروی هوایی است.

وی تاکید کرد: در جنگ بین اسرائیل و حزب‌الله یک ارزش و جوانمردی فوق‌العاده دیده می‌شود اسرائیل مناطق مسکونی و انسان های عادی و زنان و کودکان را مورد حمله قرار می دهد و تصمیم گرفته با بالا بردن تلفات انسان‌های عادی در لبنان بر حزب‌الله فشار بیاورد تا تسلیم شود و این نهایت بربریت است اما در مقابل حزب‌الله با آن همه جنایت اسرائیل در حق انسان‌های عادی حاضر نشده انسان‌های عادی و صهیونیست‌های غیرنظامی در اسرائیل را مورد هدف قرار دهد در حالی که اگر این کار را بکند فروپاشی کابینه نتانیاهو بسیار سرعت می‌گیرد حزب‌الله فقط مراکز نظامی، پادگان‌ها، کارخانجات نظامی و فرودگاه‌ها را می‌زند.

امام جمعه اردبیل افزود: اگر حزب‌الله علاوه بر مراکز نظامی و پایگاه های هوایی، ایستگاه‌های برق و آب و مراکز تولید سوخت و اینترنت را هدف بگیرد نتانیاهو ماشین جنگی خود را متوقف خواهد کرد و تمام تحلیل گران می‌گویند اسرائیل توان اداره طولانی مدت جنگ را ندارد.

آیت الله عاملی تصریح کرد: جای بسیار تاسف است که سلفی‌ها و وهابی‌های مصر اعلام کردند هیچ‌کس به پیروزی‌های حزب‌الله و شکست فاحش اسرائیل خوشحال نشود و الّا از اسلام خارج شده است. رئیس آنها با اعلان این مطلب به کسانی که پیروزی حزب الله را جشن می گیرند گفته بروید اعتقادات فاسد خودتان را اصلاح کنید خوشحالی حرام است چون این پیروزی تاریخی علیه اسرائیل توسط حزب الله که شیعه و رافضی و از تابعین ایران است صورت گرفته است عجیب است این فرقه ضاله مضله با سکوت مرگبار ارتش‌های مصر، اردن و سعودی‌ کار ندارد و آنها را تنقیص نمی‌کند اما حزب الله را تکفیر می‌کند.

وی گفت: خیانت کشورهای عربی و اسلامی در موضوع فلسطین و لبنان یک مصیبت تاریخی است آنها در طول تاریخ مورد لعن و نفرین مسلمان‌ها خواهند بود آنها در ظاهر اسرائیل را محکوم می‌کنند اما در واقع آرزوی زوال حماس و حزب الله را دارند هر کس به شبکه العربیه نگاه کند او می‌گوید همین الان بلند شوم و به لشکر صهیونیستی اسرائیل ملحق شوم و فلسطینی‌ها و لبنانی‌ها را بکشم.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به نامه اخیر خود به سید حسن نصرالله و استقبال گسترده جوانان کشور از این نامه تصریح کرد: ما اخیراً از سر وظیفه انسانی، شرعی و ملی به افتخار بزرگ عالم اسلام فخر مجاهدین سید حسن نصرالله نامه نوشتیم و از ایشان خواستیم در صورت ورود اسرائیل از طریق زمینی به لبنان موافقت نماید که جوانان ایرانی به معرکه جهاد و شرف وارد شوند بازخورد این نامه بین جوانان ایرانی بسیار عجیب بود به محض انتشار نامه سیل تماس‌های تلفنی و پیامک از کل ایران شروع شد حجم تماس واقعاً تکان دهنده بود.

آیت الله عاملی ادامه داد: جوانان ما تماماً اعلان آمادگی می‌کردند که ما بی‌صبرانه منتظر اعزام هستیم ما را اعزام کنید از بعضی استان‌ها اعلام کردند که ما جمع زیادی را لیست کرده ایم و آماده اعزام هستیم این اعلان‌ها از استان‌های آذری بسیار ویژه بود جالب توجه است که از خواهران گرامی نیز پیام فرستاده اند که ما آماده تهیه تداراکات یا پشتیبانی سایبری هستیم.

وی گفت: از برادران اهل سنت کشور، مخصوصاً غرب کشور تشکر دارم که اعلان آمادگی کرده اند این حجم از آمادگی هم نشان بصیرت است و هم نشان شجاعت و هم این که کشور ما ذخیره دفاع عظیمی را در خود دارد من اینجا از همه جوانان عزیز قلباً تشکر می‌کنم اعزام منوط به دو مطلب است اول اینکه اسرائیل دیوانگی و حماقت کند و وارد لبنان شود و دوم موافقت سید مقاومت؛ یک نکته بسیار مهم این است که حضور ما در لبنان صرفاً دفاع از لبنان نیست هم دفاع از لبنان است و هم دفاع از امنیت ایران عزیز، هر کسی به امنیت ایران عزیز علاقمند است لازم است در برابر فزون خواهی‌های رژیم عفن و نجس اسرائیل بایستد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: همه دقت کنند که هدف اسرائیل در حمله به لبنان فقط حزب الله نیست او اگر قدرت پیدا کند سراغ یمن، سوریه و عراق خواهد رفت و هدف استراتژیک هم برای اسرائیل، ایران است ما در سوریه نیز تماماً از امنیت ایران دفاع کردیم در سوریه در برابر کسانی بودیم که داد می زدند «ایها الروافض جئناکم بالذبح جئناکم بالذبح» در لبنان نیز هم امنیت لبنان و هم امنیت کشورهای اسلامی از جمله امنیت ایران مطرح است بیرق باید بیرون از ایران زده شود امیرالمومنین علیه السلام فرمود اگر بیرق در داخل زده شود ذلیل خواهید شد.

آیت الله عاملی خطاب به مسلمان ها گفت: همه مسلمان‌ها شایسته است دقت کنند که ما مسلمان‌ها در لحظه‌های بسیار حساس و سرنوشت ساز به سر می‌بریم تاریخ آینده ما مسلمان ها و مخصوصاً آینده خاورمیانه در این جنگ رقم خواهد خورد امتحان بزرگ الهی شروع شده است.

وی با اشاره به اینکه این جنگ قطعا امتحان خداوند در حق مسلمان هاست، خاطرنشان کرد: اگر خداوند بخواهد در یک لحظه جنگ را تمام می‌کند.

امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: ظهور بزرگ در پیش است اگر در این امتحان موفق شویم از اصحاب حضرت مصلح جهانی خواهیم بود اگر کسی در این امتحان مردود شود و از آنچه از دستش بر می آید مضایقه و تماشا کند او را حق ورود به رکاب حضرت ولی عصر(عج) نخواهد بود.

آیت الله عاملی گفت: بیشترین اصحاب امام زمان(عج) از یمن است و حالا می‌بینید یمن چگونه عالی عمل کرده است جمع زیادی از اصحاب حضرت از مشرق یعنی از ایران خواهد بود و ایران با تمام توان در معرکه حاضر است و جمع مهمی از اصحاب حضرت از یکی از مناطق کشور جمهوری آذربایجان خواهد بود و همه منتظریم شیعیان غیور و انقلابی آذربایجان مثل ادوار گذشته تاریخ دین خود را در این معرکه حماسی اداء کنند.

روحیه دفاع مقدس ایران را پیروز میدان می‌کند

‌‌ذکی‌الله خوشبخت پیشکسوت دوران دفاع مقدس همزمان با هفته دفاع مقدس پیش از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: تجربه خوبی را در دوران هشت سال دفاع مقدس با تکیه بر جوانان و فرماندهان خوش‌‌فکر جوان به دست آوردیم و باید در شرایط حساس کنونی نیز به جوانان، ایده‌ها و تفکرات آنها ایمان راسخ داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ملت ایران در سایه ایمان، باور به وعده الهی و همچنین تکیه بر توان معنوی خود موفق شدند تا در هشت سال دفاع مقدس با دست خالی بر دشمن تمام قد مسلح پیروز شده و زمینه پیشرفت، عزت و قدرت‌نمایی حقیقی را فراهم کنند.

پیشکسوت دوران دفاع مقدس گفت: ما نباید از فرهنگ جهاد و شهادت دوران دفاع مقدس فاصله بگیریم چرا که غفلت از آن دوران ما را به سمت شکست در جنگ نابرابر سایبری و ترکیبی دشمن سوق خواهد داد. با وجود پایان جنگ و گذشت بیش از سه دهه از آن ایام دنیای استکبار هنوز ما با سر جنگ دارد و لیبرالیسم جهانی تلاش می‌کند تا فتنه‌های مختلفی را علیه ملت ایران و انقلاب نوپا به راه اندازد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دشمن در محاسبات خود به جوانان و نوجوانان امروز و کاهش معنویت آنها حساب خاص باز کرده در حالی که باید جوانان و نوجوانان خود را مجهز به قدرت ایمان و معنویت کنیم تا در این سنگر نیز پیروز حقیقی باشیم. بعد از گذشت یک سال از آغاز جنگ تحمیلی رزمندگان اسلام در عملیات‌های مختلف از ثامن‌الائمه گرفته تا بیت المقدس، والفجرها و کربلاهای متعدد به پیروزی رسیدند تا دشمن را در قدرت خود متحیر سازند.

خوشبخت بیان کرد: امام راحل با فتوای معنوی خود به رزمندگان اسلام روحیه می‌داد و دشمن را دچار سردرگمی می‌کرد که نتیجه آن پیروزی ملت ایران در دوران سخت و دشوار دفاع مقدس بود که ابعاد بسیاری از این جنگ تمام عیار هنوز بازگو نشده است.

وی در ادامه یادآور شد: ما همچنان به وعده الهی در پیروزی حق بر باطل امیدواریم و یقین داریم در جنگ ترکیبی، شناختی، سایبری، رسانه‌ای و تبلیغی شکل گرفته ملت ایران می‌تواند بر دشمنان غلبه کرده و با تکیه بر حقیقت ایمان، وحدت، اطاعت‌‌پذیری و مقاومت به پیروزی حقیقی برسند.

پیشکسوت دوران دفاع مقدس تصریح کرد: در جنگ سایبری و ترکیبی دیگر خبری از حضور ابزارهای جنگی آشکار نیست بلکه دشمن سعی می‌کند با بهره‌گیری از فضای رسانه‌ای و تبلیغی اندیشه و تفکر جوانان ما را مسموم کند که ضرورت دارد با جهاد تبیین و روشنگری بسیاری از مسائل بر دشمن غلبه کرده و زمینه فتح و پیروزی بیشتر را فراهم کنیم.

همزمان با هفته دفاع مقدس در سایر شهرستان‌ها نیز پیش از خطبه‌های نماز جمعه پیشکسوتان، فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس با بیان خاطرات خود یاد و خاطره سلحشوری شهدا، ایثارگران، جانبازان، آزادگان و رزمندگان سلحشور جبهه‌های حق علیه باطل را گرامی داشتند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر