ادعای وزیر خزانه داری آمریکا: در چند روز آینده مخازن جزیره خارگ پر میشود و «چاههای نفتی شکننده» در ایران بسته خواهند شد/ تمدید معافیتهای نفتی ایران و روسیه
فکرشهر: معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: آلودگی نفتی خلیج فارس در محدوده آبهای سرزمینی حوالی جزیره خارگ مربوط به آب توازن کشتیها است.
به گزارش فکرشهر، غلامرضا فقیه روز شنبه در گفتوگو با ایرنا افزود: آلودگی نفتی به وسعت ۴۵ کیلومتر در آبهای خلیج فارس روز پنجشنبه هفته گذشته مورخه ۱۷ اردیبهشت ماه مشاهده شد که هماهنگی لازم با اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برای پاکسازی سطح آلودگی انجام شد.
او گفت: کشتیهای نفتکش بعد از تخلیه نفت جهت ایجاد تعادل، مخازن خود را با آب پر میکنند و بعد از ورود به خلیج فارس آب توازن خود را به دریا میریزند که با این اقدام برای دریا مشکلات اساسی ایجاد میکنند.
وی یادآور شد: با اقدامات انجام شده براساس گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی هم اینک سطح آلودگی نفتی به ۱۱ کیلومتر کاهش یافته است.
فقیه تصریح کرد: هم اینک کشتیها با حضور در محدوده مد نظر درحال پاکسازی آلودگیها هستند.
معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: این نخستین گزارش آلودگی محیط زیست دریایی در سال جاری است.